* Duur + bestrijding schimmel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nobelle

* Duur + bestrijding schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 13:22

Hallo,
door op deze site rond te snuffelen, ben ik al te weten gekomen dat men schimmel met imaverol moet bestrijden. Ik ben woensdag begonnen met mijn paard hiermee in te smeren.
Wat kan je eigenlijk beterschap noemen? Als de haren niet meer uitvallen, geen nieuwe plekken meer bijkomen of...?
Want mijn paard heeft al minder vuil aan haar flanken, maar er vallen precies meer haartjes uit?!? Ik heb ook rond haar uier en in de plooi van haar schouder een paar grote (? +/- iets groter als de doorsnee van een mandarijntje ) plekken gevonden.
...en hoe lang zou het ongeveer duren voordat het helemaal weg is, of totdat het helemaal gestopt is ?
Wat denken jullie trouwens van een inspuiting tegen de schimmel? Gaat deze dan sneller weg? Hoeveel kost die ongeveer?
Alvast bedankt !
-xxx- tine

Xox

Re: * Duur + bestrijding schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 15:39

Is per paard verschillent. het is zeker nuttig je paard met Insol dermathopyton te spuiten. De enrstof tegen Schimmel. Het kan namelijk ook als behandeling worden gegeven. je moet 2 x spuiten in afstand van 2 weken. het paard is dan ook voor 9 maand tegen schimmel beschermt. Wel duur. In Duitsland kost het 50 Euro per inj.. In Nederland weet ik niet. Maar met behandelen met Imaverol kom je een heel eind. De p;lekjes die korsten hebben kun je insmeren met babyolie zodat er minder lelijke plekken na de hand ontstaan en ze sneller herstellen. OOk een vitamine kkur is goed om te geven tijdens te behandeling. Evenals Biotine voor een sneller herstel van de huid en haren.

nobelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 22:05

Bedankt voor de reactie!
Nu nog weten hoe lang het ongeveer duurt voordat die schimmel gestopt is of weg is...en of die injecties dit proces versnellen?
-xx- tine

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 22:39

Het proces wordt wel versneld. De duur is moeilijk te vertellen vanachter de PC. Het is per paard verschillent. Ook afhanelijk van het immuunsysteem