........Alles liep perfect tot een tijdje terug.Ik was op vakantie toen mijn moeder vertelde dat mijn paard mijn zusje er had afgegooid (zij rijdt ook paard hoor

Daarna hebben ze mijn pony gelongeerd, wat bleek.........Als je met je hand over zijn ruggenwervels ging zakte hij helemaal door. Toen is mijn moeder weer met het zadel naar de zadelmaker geweest, daar probeerde hij het zadel erop te leggen maar mijn paard rukte zich los en ging er springend vandoor.............:S
De zadelmaker kon verder niets vinden (van hem hebben wij het zadel ook gekocht) en zij dat er niets mis was met het zadel.
Nouw toen zijn we toch weer naar de kraker gegaan, en het eerste wat hij zei was dat mijn paard een keer heeft vastgelegen en daardoor weer last van zijn rug zou kunnen hebben.
Nou hij heeft zijn wervels toen weer goed gezet...........en vertelde dat zijn rug weer goed was, maar dat er dan wel een goed zadel op moest liggen anders zou hij er weer last van kunnen krijgen.
Toen hebben we thuis het zadel er nog een keer opgelegd...........zonder chabrak enz. enz.. En blijkt gewoon dat het niet echt goed ligt.....het is een duur zadel (boven de 1000 euro) Het zadel klappert achter op zijn rug, voor heeft het meer druk dan achter. Terwijl dat eigenlijk gelijkmatig moet worden verdeeld. Ook heeft hij een drukplek aan een kant.
We hebben weer de zadelmaker opgebeld en hij zegt zelf dat we misschien moeten gaan kijken naar een nieuw zadel, maarjah..........weer een nieuw zadel terwijl hij pas anderhalf jaar oud is :S!!!!!!!!!!!
Zelf dacht hij ook dat er iets mis kon zijn met de spieren in zijn rug, maarjah dan denk ik.......omdat het zadel verkeerd zou kunnen liggen, drukt het toch aan een kant en krijgt hij daar een soort zwelling dus last van zijn spieren????
Sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop dat jullie misschien nog een aantal oplossingen hebben!