Hier enkele tips:
* om hem dikker te krijgen kan je:
pulp en/of maismeel bijvoeren. Pulp moet je in water laten opzwellen. Geef dit bij de biks ofzo. Kan je gewoon bij de boerenbond ofzo halen
Maismeel weet ik niet waar je het kunt krijgen ( voer ik zelf niet ). ook gewoon bij de boerenbond denk ik...
* om zijn doffe haren er beter te laten uitzien kan je hem zonnebloem-olie bijvoeren. Hier gaan ze van glanzen. Dit koop je gewoon in de supermarkt. Gewoon een geut bij zijn voer gieten. het werkt echt en kost niet erg veel
Lijnzaad-olie werkt ook goed maar is veel duurder. Zonnebloem-olie is meer een huis-,tuin-, en keukenproduct zeg maar 
* Je zou hem ook wat look en appelazijn kunnen bijvoeren. Dit houdt de mugjes/vliegjes beter bij hem vandaan. Zomer-exceem wordt veroorzaakt door een allergische reactie van mugjes en vliegjes.
Dit zijn middeltjes die je misschien wat kunnen helpen. Ik begrijp dat het niet je eigen paard is maar je verzorgt hem ?
Er zijn nog meer dingen die je kan doen, bv. voor izjn zomer-exceem=> producten/zomerexceemdeken etc. maar dit is misschien niet je bedoeling? Dat kost namelijk toch allemaal heel wat.
Als je nog meer info wil ofzo, pb je maar
Verder een goed enachtrust gewenst