opgezwollen ooglid?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Schatjes

opgezwollen ooglid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 19:48

Wie o wie kan mij advies geven. het viel me vandaag op dat het ene oog iets dikker is dan het andere en dat zij er als het ware moe mee keek. Beiden ogen tranen wat. De afgelopen dagen heeft ze veel last van de vliegen gehad. Het oog ziet er voor de rest heel schoon uit. Ik weet niet of ik hier gelijk de dierenarts voor moet bellen of dat jullie andere tips hebben die kunnen helpen voordat ik een dierenarts bel. Als het niet minder wordt bel ik natuurlijk de dierenarts. Ze laat me er gewoon aan komen. Eigenlijk voelt het dan net boven het oog wat opgezwolen. ik zal kijken of ik morgen foto's kan maken zodat jullie het zelf kunnen zien. Alvast bedankt

ellepel

Re: opgezwollen ooglid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 07:45

daar heb ik altijd een tube vitamine a zalf voor, kun je kopen bij de veearts.

het paard kan het oog wel gewoon gestoten hebben of er zit een zand korreltje in wat irriteerd.

even uitspoelen als dat lukt met wat lauwwarm water , en eventueel zo'n tube zalf halen..

ir1ntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 11:16

heey dat is toevallig ik ging laats rijden op een fries waar ik wel eens vaker op rijd en ik zij zo tegen een vriendin van mij lijkt het nou zo of is het oog nou dikker eerst dachten we dat hij gewoon moe was maar dan moet het andere oog toch ook half dicht zijn en dat was niet zo het andere oog was heel normaal open en niet dik! Ik had het oog schoongemaakt met een schone theedoek! na het rijden ging ik weer kijken en toen was er niks meer aan te zien! waarscheinlijk zat er gewoon iets in of zo!

chant_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 22:26

daar heeft mijn paard ook last van gehad ik heb het hele oog schoongemaakt en afgewacht ne het ging van zelf over !

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 08:14

Ik laat vandaag de dierenarts komen, want gisteren heb ik nog eens heel goed gekeken in het licht. Ik zag dat er toch duidelijk een beschadiging in het hoornvlies zat. Ik kon wel janken zo zielig vind ik het voor haar. Ze heeft er ook last van. Ik heb haar vanacht maar op stal gezet zodat er niet nog meer kan gebeuren. Ze wordt vaak aangevallen door een ander paard en ik denk dat ze zo tegen de voerbak op is gerend met haar oog. Ze is 3 jaar en vecht nog niet terug tegen het andere paard. kennelijk staat ze lager in rangorde. Ik laat wel weten wat de dierenarts zal zeggen.

ir1ntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:05

ja ik hoop dat het niet erg is voor jou en je paard!!!
veel sterkte

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 16:01

Dierenarts is geweest vanmorgen en had gezegd dat het nog niet zo erg was. de zwelling was vanmiddag al weg. Ze heeft alleen het oog dus toch beschadigt. daar heb ik zalf voor gekregen tetramicyl of zoiets dacht ik. Het komt dus gelukkig allemaal goed.

ir1ntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 17:08

gelukkig!!!
ik hoop dat het snel geneest
STERKTE

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 17:59

Aangezien dit een dubbeltopic is, gaat het topic met het minst aantal reacties op slot.