Help; ernstige mok, wat te doen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vikki

Help; ernstige mok, wat te doen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 18:42

Zucht... vandaag haalde we onze 3-jarige weer even van het land voor de broodnodige aandacht en toen zagen we dat hij helaas op 3 benen erge mok heeft. We hebben het vandaag schoon gemaakt met betadineshampoo, daarna goed laten drogen en toen een dikke laag mokzalf er op gesmeerd. Ook staat Eclipse vanacht binenn ipv buiten op de wei aangezien de wei helaas wat modderig is geworden. Hij mag nu dus 's nachts binnen staan en morgenochten behandelen we weer en gaat hij op de dag wel naar buiten. Maar goed, ik vroeg me af of iemand toevallig een "wondermiddeltje" weet waar mee ik snel van de mok af kan komen.

sapristy

Re: Help; ernstige mok, wat te doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 19:14

goed schoonmaken en dan ochtend plas erop werkt goed me vrienddin de paard had het ook en toen was het zo weg

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 19:37

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 19:53

ellepel schreef:
er is een centraal topic voor mok, daar staan heel veel nuttige tips in.

viewtopic.php?f=3&t=356221

Dank je wel... sinds de zoekfunctie zo bar en bar slecht werkt gebruik ik die niet meer aangezien ik toch nooit iets kan vinden... bedankt dus voor het linkje, ik duik meteen dat topic even in .

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 20:37

wat bij mij altijd goed werkte:

niet gaan wassen, alleen de plekjes insmeren met betadine oplossing, daar kleeft geen vuilighied ofzo aan en na een dag of wat trok het bij de paarden altijd wel weer weg....

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 21:47