Na een maand nog steeds melk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Na een maand nog steeds melk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-02 21:31

Wij hebben dus sinds iets meer dan een maand een kroon merrie. Toen we haar gingen halen stond ze nog bij haar veulen.
Alleen geeft ze nu nog steeds melk. De eerste week hebben we een paar keer de druk van haar uiers af gehaalt en er daarna niet meer aan gezeten. Van het weekeind toen ik haar uitgebreid poeste ook weer even d´r uiers controleren. En er komt gewoon nog melk uit.
Kan het kwaad dat er na zo´n tijd nog steeds melk uit komt?

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 22:19

Het kan geen kwaad dat ze nog melk geeft, maar houdt wel even in de gaten of het uier niet warmer of gevoelig wordt.
Mocht het zo blijven, dan kun je altijd vragen aan de veearts of hij er een droogzetter voor koeien in wil doen.
Dit is een soort anti biotica spuit die rechtstreeks in de uier wordt gespoten via de tepel. Bij koeien wordt dit aan het einde van de lactatie gebruikt om ontekeingen te voorkomen en het uier "op te drogen"

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-02 19:30

Het is niet gevoelig. Ze vind het zelfs wel lekker als we aan d´r uiers zitten. Het is ook niet warm(was het de 1e paar dagen dat ze van d´r veulen af was wel maar toen maakte we ons nog geen zorgen).
Ik zal het nog wel een aan kijken.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 01:16

Spuit je het uier wel elke dag met koud water?
Als wij de veulens afspenen spuiten we de eerste week de uiers een paar keer per dag af met koud water.
Dit helpt tegen het stuwen van de melk.
Verder van het uier afblijven, elke keer als je er aan zit reageren de melkklieren.
Even de achterkant van je hand er tegen aanhouden om de temperatuur te voelen kan geen kwaad, maar geen druk uitoefenen.

Staat ze soms met andere pony´s die aan het uier zitten, dit kan nl. ook nog wel eens voorkomen.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-02 07:48

Ik kom er alleen aan om te controleren. En de 1e paar dagen om de druk er af te halen omdat ze er echt last van had maar daarna ben ik er afgebleven. Tot van het weekeind, toen viel het op.
Er zijn geen andere pony's die d'r aan zitten zo ver ik weet. Ze staat het meeste alleen(op stal dan, wel bij andere pony's die niet bij d'r kunnen). En als ze dat wel kunnen zou ze het niet toe laten.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

melk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 12:29

Onze merrie geeft na 3 maanden ook nog melk. Volgens de DA zijn de hormonen in de war en er is gewoon niets aan te doen. Wel blijven controleren of de uier niet hard wordt. Het hoort niet, maar er is niets aan te doen en zoveel mogelijk afblijven zegt onze DA anders ga je het weer stimuleren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dieyar, VuurVleugels en 26 bezoekers