In het kort: vorig jaar aug is mijn paard omgevallen, ging staken, werd stijf en viel om. In bgraven kwam er uit het onderzoek dat hij onderontwikkelde rugspieren, maand alleen longeren, veel galop en stap geen draf (andere houding vd rug). Nog 2 keer teruggeweest, spieren waren duidelijker sterker.
Siral heeft een tijd lang (half jaar ong) wel lekker gelopen en toen begon de hele ellende weer.. stijf lopen, 'teugel kreupel', enorm chagrijnig, houterige galop, terugvallen, overspringen, overkruisd etc met galop,hoofd schuin houden rechtsom, tong eruit etc.
De afgelopen 2 maanden begint hij steeds slechter te worden. Regelmatig verstijfd hij (rug en hals) meestal bij aansingelen, niet altijd. Soms erna of tijdens poetsen, of bij achterwaarts,omgaan etc.
Vorige maand is hij gevallen, na het opdoen vd longeersingel werd hij weer geheel stijf, na hem gekalmeerd te hebben, ging het toch mis, hij viel. We zijn met hem naar utrecht geweest en daar vonden ze hem wat gevoelig op de plek waar het zadel ligt, vooral net achter de schoft en hij was kort voor en niet zuiver met lv en ra probeerde hij te compenseren, vandaar het struikelen. Het was niet echt duidelijk ene moment zuiver, andere moment niet. Pijnstillers meegekregen voor 2 weken om te kijken of er verschil was te merken, anders weer terug komen voor vervolg onderzoek.
Omdat hij zo sterk verbeterd was met pijnstillers wilde ik een vervolg afspraak maken voor maandag, alleen die zaterdag was ik zijn rv aan het uitkrabben en zakte hij door zijn benen.
Heb utrecht gebeld, de arts daar vertrouwde het niet en heeft me doorgestuurd naar een internist. Hij is van dinsdag tm donderdag in utrecht geweest. bloed,urine,rectaal onderzoek gehad, spier enzymen getest, rugonderzoek, kruipelonderzoek. Maar er kwam niks uit.
Het enige wat er werd gezegd is: te weinig rode bloedlichamen, kan duiden op bloedarmoede, maar kan ook zijn dat hij last heeft gehad van wormen, en het nu weer aan het oplossen is! (word om de 4 wkn ontwormd) Probeer het maar met een proffesional rijtechnisch op te lossen.
Ik weet echt zeker dat hij iets mankeerd, hoe kan het anders dat hij vele soepeler en beter liep met pijnstillers (schuin hoofd en verstijven bleef wel) ik ben ten einde raad.
Wie weet wat het misschien kan zijn, zeggen de symptomen je iets. Ben al een jaar verder en weet het nu ook niet meer, echt onbegrijpelijk, we hadden echt verwacht dat ze iets zouden vinden.
Wie heeft raad??