vitaminen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

veronake

vitaminen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 16:05

mijn merrie staat nog met haar veulen, zou er eigenlijk al af mogen , maar moet wachten op de nieuwe stallen. Nu ben ik terug aan t rijden, en ze krijgt moeilijk conditie en is redelijk tam ... ze heeft wel een buikje maar vind toch dat haar schoft scherp blijft staan..
weet iemand wat ik haar precies moet bijgeven ,om iets extra te geven..; vitaminen?
bedankt

ellepel

Re: vitaminen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 16:34

staat ze nog in de weide of al op stal?

in elk geval lekker hooi erbij, en als ze in het land staat ligt dat een beetje aan de hoeveelheid gras, de voedingswaarde daarvan word zo langzamerhand wat minder.

dus ik zou kiezen voor een gewone basisbrok en dan eventueel 2x per dag een driekwart tot hele kilo.

beetje afhankelijk van temperament van je diertje kun je dan eventueel later de biks nog veranderen, maar duurt zeker een twee weken voor je gaat zien dat ze gaat groeien...

vitaminen, tja je kunt even zo'n spuit halen, lijkt op een wormenkuurtje, maar bevat vitaminen..

veronake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 17:21

ze staat op de wei en s nachts binnen , maar er staat bijna geen gras op dus daar zal ze ni van verbeteren..
ze krijgt nu al smorgens en s avonds 1 kilo merriebrok en 1 kilo muesli dus dat moet voldoende zijn

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 18:26

dan ga ik toch voor meer hooi, krachtvoer krijgt ze al genoeg, dat ze wat schraal op de rug is komt puur door te weinig ruwvoer, of te weinig gras, denk ik hoor..

afgelopen winter kreeg mijn pony slechte kwaliteit hooi en die werd ook dun op de rug, toen hij beter en meer hooi kreeg trok het binnen 3 weken weer weg.