kreupel paard, met een dik been

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

myravankal

kreupel paard, met een dik been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 11:23

mijn paard heeft zich verstapt en heeft dus een dik been. de vee arts is geweest en heeft een pijnstiller gegeven. heel fijn natuurlijk. met 3 dagen stalrust is het aardig opgeknapt. maar wanneer kan ik nu weer wat gaan doen. ik moet erbij vertellen dat mn paard net begonnen was aan een training nadat hij veel jaren had stilgestaan, dus conditie of spieropbouw is er nog niet.. wanneer kan ik stappen en ventueel voorzichtig gaan longeren al dan niet belast.

marijntje

Re: kreupel paard, met een dik been

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 11:58

rustig opbouwen tot dat het been niet meer dik is

myravankal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 15:19

zn been is al haast niet meer dik maar nog wat warm. ik denk dat het vocht wat er in zit misschien door lopen er uit zou kunnen gaan

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 22:04

De veearts is geweest zeg je in je toppic,heb je het hier niet over gehad met de veeatrts over het hoe en wanneer je weer kan beginnen?
Als het been nog dik is,zou ik zeker niet meer doen dan alleen stappen en koelen!
Bij twijfel zou ik de dierenarts terug bellen en hem het als nog even vragen !
Sterkte in ieder geval!

passepartout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 18:50

Gun hem aub de tijd om te helen, want anders wordt het van kwaad tot erger. Als het been niet meer dik is wil het niet zeggen dat het paard pijn vrij is. Liever een week langer rust dan een dag te vroeg begonnen.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 19:25

Ik raad je aan om zeker de eerst 4 weken alleen te stappen, een paar keer per dag 15 tot 20 minuten. En daarna heel rustig weer met draven beginnen en daarna pas met galoperen.
Ik heb namelijk het zelfde 2 keer meegemaakt, eerste keer verdraaide kogel en de tweede keer verrekte kniebanden en als ik dan net iets te veel of te lang deed was hij weer kreupel. Het heeft echt wel een half jaar geduurd voordat hij weer helemaal goed was en weer normaal een uur gereden kon worden.
Zelfs een keer te lang met een been omhoog bij de hoefsmid ging mis en was hij weer erg kreupel.