hoefzweren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jooske

hoefzweren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 10:16

Hallo allemaal,

Nu mijn paard net weer hersteld is van een erg pijnlijke hoefzweer zoek ik een middeltje om dit in de toekomst zo goed mogelijk te voorkomen. Ik zat zelf te denken aan een middeltje wat je op de hoef moet smeren wat hoef & zool heet of een middeltje wat je over het voer moet doen wat hoef & huid heet. Jaja, ik heb op www.paardendrogist.nl gekeken .
Heeft iemand ervaring met deze producten of weet iemand een ander middeltje wat misschien kan helpen?

Alvast bedankt, gr Jooske.

Subalia

Re: hoefzweren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 12:30

dit jaar had mijn paard ook een hoefzweer een grote die heeft waarschijnlijk als zo lang als ik haar heb (1,5 jaar) in de weg gezeten ze. Telkens weer een paar dagen kreupel dus zijn we foto's laten maken want de dierenarts dacht aan hoefkatol Uit die foto's is niks gebleken dus kreeg ze ander beslag om haar steiler op dr hoeven te zetten. Dat ging goed dacht ik, maar een week later liep ze op 3 benen, bleek er een grote hoefzweer te zitten!!
Vorig jaar had ze er ook al 1 maar wel bij dr andere been.

Mijn oplossing (hoop ik ) is Jan Jonas een natuurgeneeskundinge, ik had namelijk gehoord dat een hoefzweer van binnen uit komt.

Met die andere middeltjes heb ik geen ervaring, ik houd het wel bij Jan Jonas

Als je meer wilt weten hier over of zn nr wilt moet je maar pm-en

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 12:50

Denk je ook aan de bodembedekking?
Mijn paard stond vroeger op zaagsel en had er toen bijna elke 3 maanden wel 1.
Nu die op stro staat al 3 jaar geen last meer van!

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 20:43

Tooske schreef:
Denk je ook aan de bodembedekking?
Mijn paard stond vroeger op zaagsel en had er toen bijna elke 3 maanden wel 1.
Nu die op stro staat al 3 jaar geen last meer van!

Ze staat wel op stro, dus dat kan het niet zijn Ik hoorde inderdaad ook dat zaagsel en houtkrullen zorgen voor meer kans op hoefzweren!

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 11:28

Heeft iemand misschien nog ervaring met 1 van deze 2 producten?

biewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 17:51

Wat hoefzweren betreft ben een inmiddels een deskundige, mijn paard kreeg ze steeds vaker, en steeds sneller. Nadat hij op ijzers is gegaan en ik hem een speciale kruidenkuur heb gegeven (chevaryde, via natuurlijkinbalans.nl) heeft hij het nooit meer gehad!

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 03:59

De zool insmeren met teer of hoef & zool heeft totaal geen nut om hoefzweren tegen te gaan.
Een hoefzweer hoeft niet van binnen uit te komen.. het kan ook komen doordat een paard op een hard steentje is gaan staan o.i.d. Ik denk dat je een hoefzweer nagenoeg niet kan tegengaan...

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 14:42

biewie schreef:
Wat hoefzweren betreft ben een inmiddels een deskundige, mijn paard kreeg ze steeds vaker, en steeds sneller. Nadat hij op ijzers is gegaan en ik hem een speciale kruidenkuur heb gegeven (chevaryde, via natuurlijkinbalans.nl) heeft hij het nooit meer gehad!

Het klinkt goed, maar op de site word niet echt duidelijk hoe het werkt. Kan jij me dat misschien vertellen voordat ik het meteen bestel ?