liksteen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

veronake

liksteen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 08:09

het is nu de 2de keer dat ik een liksteen in de stal hang ( appelsmaak) en mijn paard doet niks anders dan daar aan likken.. hij is al voor een 4de op en hij hangt er maar van gisteren. Is dit normaal , is dit gewoon lekker of zou ze iets tekort hebben.. ze staat nog met een veulen.

kim

DubbelFun

Re: liksteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 08:57

Ik heb 2 paarden (E-pony's) en doe van 1 liksteen een week. Dit gaat nu al 4 weken achter elkaar zo, dus ze zullen het wel nodig hebben.
Ik zou me er dus maar geen zorgen om maken. Als ze genoeg binnen hebben houden ze vanzelf wel weer op.
Wel moeten ze natuurlijk altijd water kunnen drinken.

Subalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 12:33

Als het van die lik-it likstenen zijn vinden ze het gewoon lekker, kijn paard is er ook gek op alleen die moet je niet te vaak geven, ze zitten namelijk vol met kleur en smaak stoffen

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 14:54

Ik heb ook zo'n likit en eerst hing ik die gewoon aan een touwtje tegen de stalmuur. Dan had ze hem in een halfuurtje op. Nu heb ik zo;n houder gekocht en nu raakt ze hem niet meer aan. Ze snapt niet hoe ze erbij kan, want als ik hem vasthoud, likt ze er wel aan. Iemand hier ervaring mee?
Ik zou me idd niet zo'n zorgen maken om die liktseen. Ik denk dat hij de smaak gewoon lekker vindt.

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 14:56

Is heel normaal. De onze heeft zo'n groot mineralenblok. Daar doet hij een maand mee. Heeft ie ook echt nodig. Alleen met echte zoutblokken moet je oppassen daar mogen ze niet teveel van hebben

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 16:58

Dat is wel snel, maar ik zal me nog niet echt zorgen gaan maken als ik jou was. Mijn haf doet 6 weken met een steen, terwijl mijn paard er wel 3 maand mee doet