Grote kale plek, wat te doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aam_mic

Grote kale plek, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 22:34

mijn verzorgpony heeft een grote kale plek onder haar buik (heb een klein foto'tje zal die neerzetten en morgen betere maken) als het warm weer is trapt ze de hele tijd naar haar buik (meeste met achterbenen maar ook met voor) ik denk omdat ze jeuk heeft maar ik zie nergens vliegen op der buik (nooit eigenlijk) ze heeft zomereczeem misschien komt het daardoor, er zitten nu allemaal korstjes nog maar binnenkort ligt het dan denk ik weer open. ik smeer er nu steeds uierzalf op (eerst met betadine shampoo gewassen zodat het vuil er uit kan) maar nu had ik het er net op gesmeerd en deed ze het nog steeds (dat trappen)
Afbeelding
je ziet het niet heel goed maar het loopt van net na de singel tot der uiers (voor der uiers voelt het heel vies aan allemaal korsten!) ik hoop dat jullie me kunnen helpen want die eigenaar wilt er niet naarlaten kijken (komt omdat ze niet zoveel geld heeft en net een hoge veearts rekening gehad) misschien wilt ze er pas naar laten kijken tot ik echt door zeur (kan wel 2 weken nog duren) maar misschien kunnen jullie mij helpen! hoop het wel

Kuiken

Re: Grote kale plek, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 22:36

Dit is zeker een reactie van zomerexceem! Mijn paardje beet zijn eigen navel elke zomer helemaal open!
Wat bij mij het beste werkte was Hydrocortiderm (als ik het goed schrijf)
Laatst bijgewerkt door Kuiken op 18-08-05 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 22:38

ja bij der navel heeft ze het heel erg, dus het komt door zomereczeem? en dat Hydrocortidem kan je daar misschien iets meer over vertellen?

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 23:16

Het is een zalfje op basis van hormonen, ik heb toen de eerste paar flesjes van de VA gekocht. Het is wel redelijk aan de prijs hoor!
Misschien kan je het beste even kijken op www.paardendrogist.nl kijken voor een alternatief. Ze hebben daar hele goede producten tegen zomerexceem.
Hydrocortiderm is ook te krijgen bij een plaatselijke dierenarts (kleine huisdieren), maar vaak moet je dan ook even uitleggen waarvoor je het nodig hebt.

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 08:49

ik heb nu fenonolf maar daar staat dat ik het alleen in de staart en manen mag doen maar dat Hydrocortiderm kan dus ook gewoon in de staart en manen en is dus niet alleen voor de buik? waar heb jij het eigenlijk gekocht?

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 16:39

Het heeft geen zin om Hydrocortiderm te gebruiken op staart en manen, het heeft een veel betere uitwerking op vachtplekken. Eerst kocht ik het via de veearts, later heb ik het bij de dierenarts (waar ik met de hond heenga) besteld. Als je uitlegd waar je het voor nodig hebt kunnen ze je dat zonder probleem verkopen..

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 17:47

oke zal even vragen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 18:21

mijn zomereczeem-pony heeft ook zo'n plek onder zijn buik, ik smeer het af en toe in met hydrocortiderm, een dag of twee, daarna gewoon met wat uierzalf.

werkt bij hem op zich t beste.
betadine zalf werkt ook wel.
continue smeren met hydrocortiderm is niet goed he, je mag t maar maximaal 2 weken achter elkaar op dezelfde plek gebruiken, ik koop het ook gewoon bij de dierenarts.

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 20:43

oke bedankt dat je dat even gezegt heb maar gewoon een beetje betadine helpt ook? helpt dat dan ook tegen jeuk enzo?