cortaflex

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Saar4

cortaflex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 18:57

Heeft iemand ervaring met cortaflex?
Ik kreeg het van de fysiotherapeut aangeraden voor mijn pony. Het spreekt me op zich wel aan maar ik vind het ontzettend duur. Ik wil dus eerst wat ervaringen van andere gebruikers verzamelen.

Ik had het al via de zoekfunctie geprobeerd maar die werkt op de een of andere manier nooit bij mij.

Pipi

Re: cortaflex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 20:43

Ik geef het mijn paard.
Eind vorig jaar is er bij hem o.a hko 3 geconstateerd.
Hiervoor is hij behandeld met hyalionzuur,een infuus met Tildren en kreeg hij egg-bars met een leren rand.
Ook ben ik hem voor zijn doen anders gaan rijden(ik had hem pas 3 mnd).
Vanaf dat moment ben ik ook cortaflex gaan geven en hij loopt momenteel beter als ooit.
Nu zal dat heus wel een combinatie zijn van alles bij elkaar,maar ik durf er iig niet meer me te stoppen,dus ik zweer erbij.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 09:53

De zijn de laatste maanden vele topics geweest over Cotraflex. Zoekfunctie werk helaas hiervoor bagger, maar gewoon wat pagina's doorkijken bij medisch en je vind voldoende info

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 13:55

oké, bedankt.

mirellakuijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 23:44

Mijn vorige pony had artrose in stadium 4.
Ik gebruikte cortaflex voor hem en half ronde ijzers met zooltjes.
Bij het gebruik van cortaflex merk je na ong. 6 weken duidelijk verschil.
Ik ben begonnen met de vloeibare versie en daarna onderhoud poeder.
De poeder koste mij € 50,- per 2 mnd. van de vloeibare weet ik het niet meer.
Het is wel per paard verschillend hoe de reactie erop is maar in mijn omgeving zijn er alleen maar positieve reacties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 03:07

Ik geef mijn merrie al jaren cortaflex. Volgens de da zou ze bijna niet meer kunnen lopen van de artrose, maar met cortaflex merk ik niks aan haar. Ze bokt en rent nog vrolijk in de wei en met rijden loopt ze als een trein. Maar als ik een dag geen cortaflex geef, loopt ze meteen stijf en stram.
Ik zweer echt bij dat spul. Ik heb al een hoop andere middeltjes geprobeerd, maar dit werkt echt het allerbest!

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 11:09

Bedankt! En gebruiken jullie de gewone cortaflex of de cortaflex HA?

mirellakuijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 19:13

Ik gebruikte de gewone.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 02:47

Ik gebruik de gewone, de HA bestond nog niet toen ik ben gaan geven. Maar hij is alleen maar duurder, en de gewone werkt al goed genoeg. Je hebt ook Corta-Vet, dit is een variant die iets geconcentreerder is, dus je hoeft er iets minder van te geven. Ook zit er duivelsklauw in, als pijnstiller. Maar dit laatste wordt er eigenlijk nooit bij verteld. (Heb ik van de dealer gehoord).
Je kan Corta_vet alleen via de DA krijgen, t is wel een stuk prijziger.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 04:11

Wij merkten na 4 dagen al verschil met de cortaflex HA.
Ik gebruik de vloeibare met HA als oplaaddosis voor een maand en ga daarna verder met de gewone poeder.
Als ze zomers op het land gaat en alle dagen goed beweging krijgt stop ik even op advies van de fysio en als ze van het land komt begin ik weer van voren af aan met geweldig soepel resultaat.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 07:53

CortaVet HA kan je geven zoals ProudMama het gebruikt: 1 maand. Langer heeft echt geen zin, merk je alleen in je portemonnee. Zelf vind ik de gewone cortaflex goed werken en daarom geen HA gebruikt. Let op met CortaVet: duivelsklauw staat of komt op de lijst van verboden middelen dus dat is niet handig. Een vriendin gebruikte eerst cortavet maar nu de gewone cortaflex. Voordeel was dat ze van cortavet minder hoefde te geven dan van de gewone cortaflex. Alleen was het dan nog een stuk duurder als je het omrekende. Paard doet het super op de gewone cortaflex.