Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.ranna schreef:Hoefschoenen doe je aan als ze nodig zijn en het grote voordeel is dat het hoefmechanisme onbelemmert blijft functioneren. Na de oefening doe je ze weer uit. Je mag ze niet langer dan max. 4 uur aanhouden omdat de hoef 0,5 ltr vocht uitzweet per etmaal. Hou je ze langer om de paardenvoeten gaat dat ten koste van de stevigheid van de voet omdat het vocht niet weg kan..
ranna schreef:De prijs valt zeker mee in vergelijking met ijzers omdat ze veel langer meegaan.
Bovendien is het veel gezonder voor je paard dus de keus is voor mij dan niet moeilijk.
Je schrijft dat jouw paard zulke verschillende hoeven heeft. Door ze te laten aanmeten passen ze dus altijd. Daarom heb ik het ook zo laten doen.
Veel succes met je paard.
Sugarmiss schreef:Ja die zgn 'goud'spuit is bekend. Soms werkt ie helaas maar 3 maanden. Vandaar de naam waarschijnlijk![]()
Overigens ben ik geen voorstander van op stal laten staan. Als er iets slecht is voor een paard met artrose is het dat wel.
Ik kies liever voor de langzamere methode van dagelijk Glucosamine en voldoende rustig aan bewegen in een paddock of wei.
Die schoenen 'op lucht' zijn bij een aantal bokkers in gebruik. Zoals bij alles heb je er voor- en tegenstanders van.
Losse onderdelen zijn leuk, maar eigenlijk horen die dingen gewoon niet kapot te gaan, heb je dus geen losse onderdelen nodig ook

miekedar schreef:Hey Johnny, wel grappig hoor mijn vader heeft ook een soort artrose en krijgt ook "goudpikuren". Hij gebruikt het al jaren en ziet er nog steeds goed uit.
Ik hou ook van natuurlijke dingen zoals Rana en Sugermiss. Maar over artrose bij paarden weet ik niks.
Wat ik wel weet is dat ik ook van plan ben om hoefschoenen aan te schaffen. Gewoon omdat ik ook niet wil laten beslaan en in de winter bij gebrek aan degelijke piste genoodzaakt zal zijn om veel te wandelen. Spijtig genoeg is hier geen bos maar zal het over asfalt zijn. De schoenen met het luchtsysteem daar heb ik hier op Bokt al over gelezen en ik merk dat bij sommige paarden dat problemen geeft aan de kootholte. Over Easyboot heb ik al veel positief gelezen en ze zijn ook wel betaalbaar. Ik ben aan het sparen.