raar met achterbeen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CarinaR

raar met achterbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 08:14

Gister was ik met mijn paard aan het rijden in het bos... we reden in de berm en ineens leek mn paard wel gestoken te worden door een paardenvlieg... hij begon namalijk flink te trappen met zn achterbenen. Vervolgens strekte hij zn achterbeen helemaal naar achter uit... (dit heb ik niet gezien, wel gevoelt, vriendin van me vertelde het).
Toen we weg wilde stappen leek het net of hij vast stond in de modder... hij kwam moeilijk weg. ik ben afgestapt om te kijken wat er was maar kon niets vinden, geen wond, geen bult/verdikking, been voelde niet warm aan. Ik ben weer opgestapt en we zijn naar huis gereden.
Ik heb geen onregelmatigheid of iets gevoeld onderweg.... heel af en toe leek het alsof hij met zn achterbeen weggleed in de modder (terwijl we op de straat liepen, zo is de beste omschrijving om te zeggen wat ik bedoel)

Ik heb aan vanalles gedacht spat... (heeft ie in verleden gehad maar dat was zn andere been), knie op slot... misschien een soort van kramp... maar ik weet niet of dat kan... of verzuring...
Wie herkend dit...

Maar wilde jullie idee hierover horen, niet aan komen met DA bellen... is al contact op genomen... die gooit t op gestoken zijn.... maar zit me gewoon niet lekker....

sharonaollie

Re: raar met achterbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 14:24

Het klinkt alsof de knieschijf op slot stond (fixatie van de knieschijf)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 17:41

Ja daar heb ik ook aan gedacht... als dat zo is... kan hij dan nog wel bereden worden, moet hij medicijnen enz... ik ben hier niet bekend mee

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 21:15

Klinkt inderdaad als een knieschijf blokkade. Als dat vaker voor zou komen moet je de rug even na laten kijken door bijvoorbeeld een osteopaat. Eeen blokkade van de lendewervels zou knieproblemen kunnen geven.
Succes ermee!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 07:12

ik heb gister een flimpje laten maken omdat ik een nieuw hoofstel had gekocht... toen dacht ik dus dat hij uitgleed... bekeek ik het filpje... Zn knie schiet op slot...

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 16:26

Het paard overstrekt het LA been, zo te zien vanuit de knie. Het kan inderdaad zijn dat hierdoor de knieschijf gaat blokkeren, echter in de bewegingen zoals getoond op het filmpje doet hij dit niet.

Het overstrekken kan komen vanuit de sprong of de knie. De spat kan hier zeker aan ten grondslag liggen. Ook is het mogelijk dat er in de knie pijnlijke processen kunnen zitten.

antwoord van de DA van emmeloord

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 19:22

mijn verzorgpaard z'n knie staat wel eens op slot,,,, maar als hij dan beweging krijgt schiet hij los en heeft hij er geen last van.... hij stampt dan een paar keer met z'n voet en dan is het weg. hij moest juist meer lopen om het over te laten gaan. nu heeft hij het alleen nog als hij een tijd heeft stilgestaan ( dit duur maar een paar seconden ofzo)