Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

sixpack schreef:Zorg dat de wond rust krijgt anders geneest hij niet en heb je kans op overmatige wildvlees vorming. Iets waar paarden gevoelig voor zijn. Als ik jou was zou ik je paard boxrust geven en het been 2 of 3 x per dag afspuiten. Er vooral niet opsmeren, de meeste dingen remmen de wondgenezing. Wel goed de kreupelheid in de gaten houden. Succes

Cassidy schreef:Wat helpt is haar niet meer in de wei zetten. En misschien ben je te laat om wild vlees tegen te gaan, maar is onder verband zetten geen optie?
Mist schreef:sixpack schreef:Zorg dat de wond rust krijgt anders geneest hij niet en heb je kans op overmatige wildvlees vorming. Iets waar paarden gevoelig voor zijn. Als ik jou was zou ik je paard boxrust geven en het been 2 of 3 x per dag afspuiten. Er vooral niet opsmeren, de meeste dingen remmen de wondgenezing. Wel goed de kreupelheid in de gaten houden. Succes
is er een DA bij geweest ? want als het lipje zo diep is geweest dat het het botvlies geraakt heeft, kan dat gaan ontsteken, en zich uitbreiden ! wat tevens de kreupelheid zou verklaren.
Emaartje schreef:strijklappen er om heen doen in de weide lijkt me juist dat dast gaat schuren.
nadita schreef:Emaartje schreef:strijklappen er om heen doen in de weide lijkt me juist dat dast gaat schuren.
Ik bedoel eigenlijk om strijklappen te gebruiken als het wondje genezen is, zodat je paard zich niet nog eens kan verwonden. Tenzij het natuurlijk op een andere manier gebeurd is dan door het strijken van het ene been tegen de kogel van het andere been.