plasprobleem *hopeloos*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wouterpaard

plasprobleem *hopeloos*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 18:31

hallo,

Omdat mijn paard me toch opvallend veel plasten zo'n 6 a7 x in 50 min.

Dus de dierenarts gebeld en die heeft urine laten controleren. Het bleek dat er veel bacterien in zaten. Dus aan een 10- daagse kuur antibiotica. Daarna was het iets verbeterd maar niet veel.

Toen dacht de dierenarts misschien aan nierstenen dus gevoeld, bloed afgenomen en urine. Nix in het bloed en nog steeds veel bacterien in zijn urine. Omdat de vorige kuur een beetje aansloeg direct 3 week antibiotica.
De laatste paar dagen van de kuur was Wouter stijf (wij vermoeden last van z'n buik)

We zijn nou zo'n 3 week verder na de kuur, en het lijkt alleen maar erger te worden. Laatst toen ik reed weer zo'n 6 x geplast. Gister in de paddock 3x in een uur. En vandaag op buitenrit van zo'n uurtje weer 6 x geplast.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of een idee wat het kan zijn?

gr sandra

klomp

Re: plasprobleem *hopeloos*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 18:48

is het niet net als bij mensen een soort blaasontsteking? mensen met blaasontsteking plassen dan ook vaker (kleine plasjes). misschien heeft hij langer de tijd nodig voor verbetering of is de antibiotica niet strek genoeg? ik zou het verder niet weten...sterkte in ieder geval

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 19:54

Da's een naar probleem! Misschien "schiet" de antibiotica die je gehad hebt van je DA niet op de bacterie waar je paard last van heeft. Heeft hij de urine eerst wel op kweek gezet en gezocht naar de gevoeligheid en resistentie? Sterkte!

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 20:07

t klinkt misschien raar, maar misschien zit er in zn rug (deel bij de lendenen) iets scheef waardoor er een 'plas'zenuw knel zit... hierdoor krijgt hij in zn hoofd continu het bericht door om te plassen...