Was géén EMND.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

1manier2

Was géén EMND.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 09:17

Een tijdje geleden had ik gevraagt of iemand meer wist over de ziekte EMND, omdat de artsen dachten dat mijn paard dat had.
Later bleek het niet zo te zijn, en een paar mensen vroegen of ik nog wat wilde laten horen als er een vervolg kwam. Dat was er: Ik ben nog een keer met hem naar de kliniek geweest, en de laatste keer hadden ze al zijn benen en zijn hele rug op de foto gezet. Hieruit bleek dat hij ernstige artrose had, en tussen de wervels van zijn rug zat zoveel kalk dat ze bijna tegen elkaar aanzaten. Volgens de dierenarts moest hij zoveel pijn hebben, dat hij eigenlijk gelijk afgemaakt moest worden. Dus dat is ook gebeurd...
Maar ik verbaas me er nog steeds over dat hij zó lang nog hard voor me gewerkt heeft, en altijd nog heel mooi heeft gereden. Het was gewoon een toppaard, en ik heb twee hele mooie jaren met hem gehad.

mirgino

Re: Was géén EMND.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 09:21

Jeetje,wat rot voor jullie beiden!

voor je paard omdat hij toch voor jou is blijven rijden met pijn.en voor jou omdat je dat niet wist.

Gelukkig heb je er alles aan gedaan wat in jouw vermogen lag en heb je een goede keuze kunnen maken.

veel sterkte!