blijkbaar toch wat onregelmatig/kreupel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

blijkbaar toch wat onregelmatig/kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 22:52

ik had laatst een topic gezet over da tmijn paard een wondje heeft aan de kogel,zeg maar snijwondje,door het lipje van de ijzer gekomen,dacht dat het allemaal wel meeviel,maar blijkbaar loopt ze er toch wat kreupel op/onregelmatig als ik erop wil rijden,had wel een strijklap er omheen gedaan.dan lijkt dat ze er meer last van heeft,blijkbaar trekt het dan met lopen..het wondje is nog wel open..wa tmoet ik nou doen hoelang zal zo'n kreupelheid duren ongveer..hij heeft het nou bijna een week.de eerste 2 dagen was de kogel erg opgezwollen en warm..da tis nou niet meer zo..wat kan ik nu nog meer doen zodat hij geen last heeft..of een tijdje op rust zetten,maar dan lijkt me juist dat de kogel stijfjes wordt en de rest..

Emaartje

Re: blijkbaar toch wat onregelmatig/kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 11:33

niemand die me kan helpen!!!!!wat ik nu moet doen

sixpack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 19:27

Zolang het been warm is kun je het beste de koude slang er 10 minuten op zetten 2 maal daags. Zou haar nu boxrust geven om het wondje tot rust te laten komen. Later een beetje afstappen. En als je het niet vertrouwd de DA bellen. er lopen daar natuurlijk wel kwetsbare structuren.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 22:05

sixpack schreef:
Zolang het been warm is kun je het beste de koude slang er 10 minuten op zetten 2 maal daags. Zou haar nu boxrust geven om het wondje tot rust te laten komen. Later een beetje afstappen. En als je het niet vertrouwd de DA bellen. er lopen daar natuurlijk wel kwetsbare structuren.

nou hij loopt dag en nacht buiten nu...maar laat hem in ieder geval staan,want hij ontlast het been wel erg...hij trekt ermee enzo..het is nog wat dik maa rniet meer zo erg..maa rhet wondje zal wel trekken denk ik..ik kijk het inderdaad evne aan anders laat ik de da wel kijken,ben ook bang dat er wat beschadigd is...

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 08:28

Ik zou het, net zoals sixpack al zegt, het goed koelen. En er als je het vertrouwd de DA bijhalen.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 08:30

Schoon houden, afspuiten en rust geven en bij twijfel natuurlijk de veearts bellen!

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 08:54

temperatuur opmeten, je kan zn been ook 2x daags in een emmer soda (lauw water met soda erbij) doen, dit reinigt het wondje. in de wei blijft het wondje iig schoner dan in de stal (tenzij de wei een groot blubber veld is natuurlijk..)

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 22:32

ik heb de temperatuur opgemeten en was goed 37,5 had hij..hij loopt er niet echt kreupel meer op maar wel gevoelig met dat been,hij overstrekt hem..

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 16:37

vandaag toch de da laten komen.hij moet nog exstra 2 weken op rust gezet worden zodat de wond helemaal genezen is.en heb zalf meegekregen(lotagen gel) wat ik er 1x daags op moet doen tegen wildvleesvorming en bevorderen dichtgroei..voor de rest wel dag en nacht buiten laten staan..tot dat de wond genezen is..en de wond was trouwens maar 1mm diep en 1cm lang..dus valt gelukkig allemaal wel mee...terwijl het natuurlijk wel pijnlijk voor hem is..vandaar die onregelmatigheid..