gescheurde spier!! help!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nova13

gescheurde spier!! help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 22:22

Ik heb een probleem met mijn paardje. javascript:smiley(';(')

Mijn lieve merrie van 23 heeft op de een of andere manier (waarschijnlijk getrapt in de wei) een spier die lang haar buik loopt gescheurd! javascript:smiley('|(')

Het is in de lengte gescheurd en aan de buitenkant is een bult zichtbaar. De scheur is 12 x 15 cm groot!

WAT moet in doen?

Zijn er mensen die dit mee gemaakt hebben?

Bij de kliniek zeiden ze dat ze het kunnen opereren. Maar dat dat is 2 x moet! Een operatie met een snee van 60 cm. Revalideren duurt ± 2 maanden en ze moet op stal en mag niet lopen. Ze heeft Athrose dus stilstaan is fataal voor haar benen!

Als ik niets laat doen kan de buikwand scheuren (is niet zeker) en kan de darm door de wand komen met als gevolg dat ze koliek krijgt en een spuitje moet hebbenjavascript:smiley('|(')

Ik zelf vind opereren geen optie maar wat is het alternatief???

HELP!!javascript:smiley(';(')

Samo

Re: gescheurde spier!! help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 09:51

Ik denk dat je dat het beste met de kliniek kunt overleggen. Sterkte in ieder geval!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 11:46

Overleg ook even met de kliniek. Ik kan me voorstellen dat op die leeftijd een volledige narcose erg riskant is. Hoe groot is het risico om haar zo rond te laten lopen? Ik zou persoonlijk niet laten opereren, haar wel uit de groep halen en op een klein landje zetten waar ze niet uit haar dak kan gaan, en de spier nog verder kan scheuren. En voor de rest afwachten wat de natuur doet.

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 08:49

Hoi,
Ik had je verhaal van Marissa bij jou van stal gehoord.
Veel sterkte.