Wat als mijn pony niet wil lopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

svenlOver15

Wat als mijn pony niet wil lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 18:15

Mijn pony heeft sinds een paar dagen dattie heel sloom is..
ik heb hem al wat meer brokken gegeven, gekeken of mijn hooi wel goed is, maar ik kan niet snappen wat er is.. wie heeft tips..??

Xox

Re: Wat als mijn pony niet wil lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 18:35

Ik denk dat meer voeren niet het probleem oplost en zelfs kan verergeren. Misschien is je pony hoefbevangen of spierbevangen, Ik denk dat je er een DA naar moet laten kijken. Heeft je pony niet meer symptomen? zoals stijf lopen, koorts, enz.

svenlOver15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 20:20

Ik denk niet dat hij hoefbevangen is want hij krijgt geen gras,
hij loopt niet stijf en heeft geen koorts.. ik heb vanmiddag toch maar even geprobeerd een buitenritje te maken, en als hij eenmaal doorheeft dat hij heel hard mag doet ie het ook wel, maar sowieso,, hij kijkt ontzettend sloom uit zn ogen, alsof hij iets mist. misschien mist hij wel vriendjes, er zijn geen andere paarden in de buurt... aandacht krijgt hij trouwens genoeg want hij staat bij mij achterthuis en ik ben er wel 3/4 uur per dag... en vaak nog langer...

svenlOver15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 20:37

heeft niemand meer tips..?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 20:44

Het zou inderdaad zo kunnen zijn dat hij gezelschap mist. Jij bent er natuurlijk wel heel veel, maar kijk of er een mogelijkheid is dat je een vriendje voor hem kan regelen (eventueel een geit of een schaap?)

Succes!