mijn jonge hengst (nu een jaar en 4 maanden) staat in een grote opfokstal. Nu hadden ze 2 maanden trug droes gehad (logisch krijgen ze allemaal wel een keer0 maar die van mij had het et ergst van de groep. Maargoed alles weer genezen. Tot we gister gebeld werden door de baas van de opfok. Precious was de dag ervoor niet zo levendig meer maar at nog wel.
Toen hij gister weer bij de wei kwam lag hij (wat hij weinig schijnt te doen daar want hij vond dat raar omdat de anderen gewoon aan et spelen waren) en zijn nek (bij de hals hoofd overgang) was dikker en hard. (dezelfde plek waar vorige keer de droes zalt). Hij heeft hem toen uit de wei gehaald en op stal gezet. gister had hij 40.1 koorts. vandaag was dat weer iets gezakt naar 39,5. Op stal heeft hij wel wat biks gegeten maar niet alles.
Hij blijft voorlopig op stal tot het verbeterd is, de baas daar denkt dat de droes weer teruggekeerd is, wat heel erg soms wel eens gebeurt.
4 augustus heeft hij ook zijn enting gehad(de gewone influenze/tetanus enting)
Weten jullie misschien of een paar van deze dingen met elkaar in verband staan of weet iemand iets mee rover terugkomende droes of wat voor ideen hebben jullie hierover?
De dierenarts wilde eerst niet komen, maarmorgen komt hij naar een ander paard daar kijken, dus gaat die man daar ervoor zorgen dat hij toch ook nog even naar precious kijkt.
sorrie voor het lange verhaal maar ik wilde het zo precies mogelijk uitleggen
groetjes leonie