Kreupel..vragen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dwerg

Kreupel..vragen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 14:17

Hallo Ik heb een shetje van 24, al een redelijk oud beestje Ze heeft chronische hoefbevangenheid, opgelopen bij haar vorige baasje . De hoefbevangenheid houd ik streng in de gaten, en om de zoveel maanden komt de hoefsmid. Dus daar zag ik eigenlijk weinig problemen mee. Nu zag ik vandaag dat ze erg kreupel liep over de stenen. Zodra ze weer op het gras kwam, kon ze weer normaal lopen en was er niets te zien. Nu is mijn vraag: Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Wat zou het kunnen zijn? Zou het iets te maken hebben met de hoefbevangenheid? En hoe kan ik in godsnaam zien aan welk hoefje/beentje ze pijn heeft? of.. zijn dit nou HELE domme vragen?
Ik wil het nog héél even aanzien voordat ik de DA erbij haal. Wat zouden jullie doen Alvast hartstikke bedankt, want ik zit er best mee Gr. Lisanne!

vverpaalen

Re: Kreupel..vragen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 15:11

je kan zien aan welk been je pony pijn heeft door te kijken bij welk been tie 'doorzakt' als tie kreupel loopt. dan ontziet ze hem namelijk, je kan het ook zien door te kijken naar der hoofd, als een paard op zn zere been loopt, dan zakt zn hoofd.. het zou kunnen dat het met de hoefbevangenheid heeft te maken, ik zou voor de zekerheid toch een DA erbij halen..
nog veel success

Dwerg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 21:08

Oke.. ik zal er op gaan letten. maar zou het echt met de bevangenheid te maken kunnen hebben'? want het is dus chronisch, en ze heeft t al zo'n 3 jaar.. en nog NOOIT eerder echt kreupel ervan gelopen (Na eerste behandelingen van hoefsmid). Kan die pijn ineens zomaar na 3 jaar opkomen??

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 21:11

ik zal haar proberen zoveel mogelijk van het gras te houden... en die kreupelheid komt vast en zeker van de bevangenheid....
en ja...de bevvangenheid kan in de loop van de jaren erger worden.... succes ermee.. geloof me dat het erg veel pijn doet bij het diertje..