Wie gebruik Corta-flex en waarom?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Coby10

Wie gebruik Corta-flex en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 21:43

De vraag zegt het al: Wie geeft Corta-flex aan zijn paard? Geef je het preventief? Waarom geef je het dan preventief of vanwege een bepaalde blessure/aandoening?

Mijn paard heeft nogal snel last van stijfheid. Zeker aan het begin loopt hij vaak erg kort. Ik vraag me af of Cortaflex iets zou kunnen zijn wat hem zou kunnen helpen, maar vind het nogal prijzig om het gewoon maar even te proberen. Graag jullie ervaringen/reacties!

Renske_

Re: Wie gebruik Corta-flex en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 22:50

mijn pony krijgt het ivm spat & HKO en ik ken een merrie die het krijgt ivm artrose, die merrie is zonder cortaflex erg stijf en met cortaflex niet

mijn pony loopt ook stukken beter met cortaflex dan zonder

mirellakuijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 23:07

Ik heb ook cortaflex gebruikt voor mijn pony met artrose, dat werkte geweldig.

Als je pony steeds stijf is dan kan je misschien een röntgen foto laten maken dan weet je wat er aan de hand is en aan de hand daarvan kan je beslissen of je het gaat gebruiken.

Om het zo maar even te proberen daar is het inderdaad wat duur voor.

Je begint met een flacon vloeibaar voor 6 weken en daarna ga je over op de onderhouds poeder.
De prijs van de flacon weet ik niet meer maar wel van de poeder en dat is ong. € 50,- per 2 mnd.

passepartout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 21:14

Ik heb het gebruikt voor mijn 5 jarige merrie. Zij schijnt veel te vroeg ingereden te zijn en mishandeld te zijn bij haar vorige eigenaar.
Heb haar vorig jaar gekocht. Ze liep zeker niet kreupel, maar had af en toe met lopen een rare rug (kan het niet goed omschrijven wat ik bedoel)
De osteopate is er aan geweest en constateerde een wervel die niet goed op de plaats zat en ze had een paar ribben vastzitten. Nadat de osteopate haar behandeld had ben ik Cortaflex gaan geven en ze loopt nu weer helemaal goed en lekker soepel.
Om op jouw paard terug te komen zou het zeker kunnen helpen de wervels en gewrichten worden er weer soepel van. Ik zou het in jou geval zeker gaan proberen. Het is vrij prijzig maar een dierenarts en osteopaat komen ook niet gratis en wat je zelf kunt oplossen moet je zelf doen.
Ik had trouwens de vloeibare versie, lees in het berichtje boven dat het ook in poedervorm is.

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 23:25