ik heb een hele lieve oude pony van 28 jaar, maar zo langzamerhand kan hij het gras niet meer kauwen en het brok ook niet meer, elke dag gaat hij nog wel de wei in, en wat hij dan nog binnenkrijgt is mooi meegenomen, smiddags krijgt hij altijd een soort van slobber en bij het avondeten nog wat brokjes en zemelen, savonds voor dat we naar bed gaan krijgt hij nog eens grasbrok (gemengd met water),
en wat betreft de beweging, soms wordt er nog een beetje mee gereden, (meeste stappen en soms draven) door een klein meisje, ik ben er zelf te groot voor,
ook neem ik hem meestal 1 keer in de week mee voor een ritje langs de weg, gewoon aan de hand stappen en draven, zodat hij ook nog een keertje de benen kan strekken en ook longeer ik hem nog wel eens, niet met bijzet ofzo, maar gewoon dat hij nog wat beweging krijgt.
ook valt hij al op sommige plekken in, bij de ogen heeft hij al aardige kuiltjes en bij zijn kont valt het ook al wat in, maar dat is gewoon ouderdom, ook heeft hij heel veel haar, (maar hij is nog nooit in zijn leven geschoren geweest, en vind het wat te riskant om hem nu nog te gaan scheren, dat kan misschien fataal worden, omdat hij dat natuurlijk niet gewend is!)
wat geven jullie zoal aan je oude pony en hoe oud is hij?
en wat doen jullie nog zoal aan de beweging?
) smiddags rond 12 uur ook nog altijd een emmertje met grasbrok gemengd met water en daar zit ook nog granenmix door. Als ik met dat emmertje, geel van kleur aan kom lopen begint hij heel hard te hinniken en wil hij zo snel mogelijk naar het eten, als ik hem uit de wei haal, rent hij heel hard naar het emmertje heen en gaat snel eten, zo lekker vindt hij het!