benen nog niet geneze? wat er aan te doen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jenbuc

benen nog niet geneze? wat er aan te doen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 17:25

Ik heb 1x een hele stomme fout gemaakt en daar heeft buc nog steeds last van..
Mijn oer stomme fout:
Peesbeschermers met neophreen voering te lang om gehouden..(lees:Veeeel te lang)
Gevolg:
Afbeelding
met onder sommige wondjes dikke bulten( ik hoop littekenweefsel en geen zwelling)

Wat kan ik hier aan doen zodat het wat sneller kan geneze?
het is nu al zeker 3 maanden terug denk wel langer..

Nog een medisch probleem....
Buc heeft zins een paar dagen 1 hele dikke bult het voelt hard..
hij had er eerder ook al 1 die is nu wat minder geworden..
Eerste bult zat op zijn kont, 2e bult zit op zijn ribben.. en doet dus zeer..
Wat kan ik hier aan doen om het teverkomen? geneze.. kan denk ik niet moet vanzelf weggaan...
Kan eventueel morgen foto's maken..
Daar komt ook nog bij dat buc onder de krassen zit...

Gr jennifer

ellenlouise

Re: benen nog niet geneze? wat er aan te doen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 20:14

Jeetje zeg, dat ziet er niet echt lekker uit. Is dit hoe de benen er nu uitzien? Wat heb je met de benen gedaan nadat je het ontdekte? Had je al een veearts om advies gevraagd?

De harde bult kan een insectenbeet zijn. De krassen zullen van het spelen met andere paarden zijn en dat is alleen maar goed.

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 21:38

ellenlouise schreef:
Jeetje zeg, dat ziet er niet echt lekker uit. Is dit hoe de benen er nu uitzien? Wat heb je met de benen gedaan nadat je het ontdekte? Had je al een veearts om advies gevraagd?

De harde bult kan een insectenbeet zijn. De krassen zullen van het spelen met andere paarden zijn en dat is alleen maar goed.

over zijn benen:
Nee heb geen dierenarts er bij gehaald... die haal ik bij zulke "kleine"dingen er niet bij.. vond de eigenaar niet nodig ( tish mijn verzorgpaard) eigenaar haalde gewoon steeds de korste weg en maakte het goedschoon...

nu zit er zeg maar een stuk fel op maar op sommige plekken ook haar(wit)...
Ik vraag me dus af waarom er op de rest gaan haar groeit...

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 08:01

Wanneer het er al 3 maanden zit, is het onherstelbaar beschadigd .

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 10:37

opala schreef:
Wanneer het er al 3 maanden zit, is het onherstelbaar beschadigd .

je dat snap ik ook wel,
maar entoch weet ik gewoon dat er iets aan te doen is... want elk wondje geneest...

Buc heeft wel veeel ergere dingen gehad zoals kaak door 2e toen hij klein was..( 1 jaar) dat is ook hersteld terwijl ze er achter kwam na 4 weken geloof ik.
dus moet dit ook geneze

CoSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 10:40

Dat er wit haar op groeit i.p.v. zijn eigen kleur is omdat het net zoals bij ons een litteken wit wordt

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 10:59

fjordjuhz schreef:
Dat er wit haar op groeit i.p.v. zijn eigen kleur is omdat het net zoals bij ons een litteken wit wordt
en waarom groeit er op sommige stukjes geen haar? of komt dat nog?
want er zittne op die plekjes nog korstjes...

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 12:44

Het paard waar jij het over hebt, daar heb ik medelijden mee. Hopelijk komt nu de boodschap over. Eerst laat je het zo ver komen en dan hulp vragen.

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 12:50

opala schreef:
Het paard waar jij het over hebt, daar heb ik medelijden mee. Hopelijk komt nu de boodschap over. Eerst laat je het zo ver komen en dan hulp vragen.

dus ik ma volgens jou geen hulp vragen?
alsof ik zelf niet weet dat heteen stomme fout is..
Laatst bijgewerkt door Jenbuc op 14-08-05 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 12:52

Nee Buc heeft er geen last van . Voor Buc zou het beter zijn wanneer jij uit de buurt blijft.

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 12:55

opala schreef:
Nee Buc heeft er geen last van . Voor Buc zou het beter zijn wanneer jij uit de buurt blijft.

dit lsaat echt werkelijk nergens op...
anders had de eigenaar me toch al lang al weggestuurd
Buc is juist veel beter opgeknapt sinds dat ik hemverzorg...

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 13:04

Ik zou zeggen goed verzorgen en lekker met hem stappen. Ik zelf zou er tea tree creme op doen, en ik heb gelezen dat geraniumolie (VERDUNNE!) goed is bij litteken weefsel.
Zou het geen wildvlees kunnen zijn?
Shadow had met 3 benen in het hek gezeten, en daar moesten we toen accederm op spuiten.
Nu weinig meer van te zien.
Jennifer ik ga niet tegen opala in, ze heeft ergens wel gelijk alleen kan ze je beter advies geven dan beschuldigen. Er zit nu eenmaal een kern van waarheid in. Daarnaast vond ik hem erg! slecht lopen gister, en denk ik dat je er beter aan zult doen eerst zijn spieren te trainen voor je het hoofd naar beneden vraagt. Hij loopt absoluut niet ontspannen rond, juist heel gespannen en ook goed tezien aan zijn tong die hij beetje uitsteekt en zijn lippen die hij van elkaar houdt. Ook vond ik zijn rug erg hol, kan me niet herinderen dat het zo erg was....

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 13:09

lailapri schreef:
Ik zou zeggen goed verzorgen en lekker met hem stappen. Ik zelf zou er tea tree creme op doen, en ik heb gelezen dat geraniumolie (VERDUNNE!) goed is bij litteken weefsel.
Zou het geen wildvlees kunnen zijn?
Shadow had met 3 benen in het hek gezeten, en daar moesten we toen accederm op spuiten.
Nu weinig meer van te zien.
Jennifer ik ga niet tegen opala in, ze heeft ergens wel gelijk alleen kan ze je beter advies geven dan beschuldigen. Er zit nu eenmaal een kern van waarheid in. Daarnaast vond ik hem erg! slecht lopen gister, en denk ik dat je er beter aan zult doen eerst zijn spieren te trainen voor je het hoofd naar beneden vraagt. Hij loopt absoluut niet ontspannen rond, juist heel gespannen en ook goed tezien aan zijn tong die hij beetje uitsteekt en zijn lippen die hij van elkaar houdt. Ook vond ik zijn rug erg hol, kan me niet herinderen dat het zo erg was....

kijk hier heb ik dus meer aan..
Omdat buc zo slecht liep komt door zijn hoeven word maandag wat aangedaan.. dan zul je zien dat hij al veeeel beter loopt..
ik ga voorlopig ook niet meerrijden maar lekker grondwerk met hem doen, tot dat zijn rug beter is... dat hole heeft hij al vanaaf zijn 18e jaar

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 17:12

Bij de foto krijg ik een kruisje dus kan het niet zien. Als het een plekje is wat niet goed geneest wil het vaak goed helpen als je het dagelijks met calendulazalf in masseert. Dat helpt goed bij wondjes/plekjes die niet willen genezen en stimuleert de haargroei. Soms is het zo dat er echter geen haar terug komt, maar dan krijg je wel een mooi vlak/egaal oppervlak zeg maar.

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 14:13

Kyona schreef:
Bij de foto krijg ik een kruisje dus kan het niet zien. Als het een plekje is wat niet goed geneest wil het vaak goed helpen als je het dagelijks met calendulazalf in masseert. Dat helpt goed bij wondjes/plekjes die niet willen genezen en stimuleert de haargroei. Soms is het zo dat er echter geen haar terug komt, maar dan krijg je wel een mooi vlak/egaal oppervlak zeg maar.

hey bedankt voor je reactie.
kruisje heb ik express gedaan na reactie van opala. bij interesse kan ik foto pben (op de foto staat een voorbeen met wondjes met witte haren erom heen)

Calendula zalf heb ik nog liggen...

Wat ik deze week elke dag doe:
Afspuiten,schoonmaken met betadine shampoo weer afspuiten( is ook gelijk goed tegen de vocht in buc zijn benen)
en daarna blauw tinctuur...

maar dan ga ik na me vakantie verder met calendula zalf....
ook krijg ikvan lailapril een gel die ik er op kan smeren...

rijden doe ik voorlopig niet vanwege zijn rug(oude zadel probleem) en vanwege de wonden.

voorlopig dus lekker grondwerk en niet rijden..

het probleem is ongeveer gekomen tussen nu en 2 mei...( toen kwam de smid en had hij het nog niet)

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 19:05

Hey, er stond toch een foto bij dit topic?? Maar goed, afspuiten en betadine shampoo heeft weinig zin na 3 maanden want ik neem aan dat het inmiddels dicht is. Maar waarom laat je nou niet even een veearts naar dat paard kijken want zo te lezen mankeert er genoeg aan.

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 14:00

na 2 weken terug te zijn van vakantie en weer naar buc gegaan.... het gaat stukke beter met zijn benen...
foto heb ik weggehaald.
zodat ik geen reacties krijg waar ik niks aan heb/
De betadine shampoo heeft dus wel geholpen want zijn benen zijn stukke beter geneze