eergister was er niks aan de hand, en gister voelden haar beide voor hoefjes wat warm aan, echter alleen aan de achterkant. de alarmbellen begonnen dierct weer te rinkelen, maar het gekke is dat ze er geen pijn aan heeft! hoe ik dat weet: mijn pony galoppeerd alleen als ze prima in haar vel zit. zo gaat dat al haar hele leven. verder weet ik door dat ze het al vaker heeft gehad precies hoe ze doet als ze pijn heeft.
ze kwam gister lekker naar me toe galopperen, draafde nog een stukje, ze loopt goed energiek, ze let er niet op hoe ze haar hoefjes neer zet, zoals paarden doen bij hoefbevanging. haar hoeven voelen goed stevig aan, en ik mag ze ook uitkrabben, en dat mag anders niet als ze hoefbevangen is.
nou mijn vraag: maak ik me nu te snel zorgen? haar hoeven zijn alleen een beetje warm, en ik voel heel licht het bloed kloppen. verder is er dus niks te merken
mn vader zou vanmorgen kijken en als hij zich er zorgen over maakt en als ze ligt, zal hij me bellen, ik ben aan het werk namelijk. nou hij heeft niet gebeld, dus ik neem aan dat het hetzelfde is of over is.nou volgende week komt de hoefsmid zowiezo, dat was toch alweer tijd, hij kan dan mooi kijken hoe het met de stand van de hoeven is.
wat denken jullie? even aan zien, of direct de DA bellen? de vorige 2 keer kreeg ze van de DA alleen pijnstillers, geen spuit. nu hoeft ze geen pijn, dus pijnstillers zijn niet nodig.
is dit nou gewoon een begin, of zal er een andere reden zijn dat de hoeven wat warm waren? ze had wel net op stal gestaan (schuilstal) met stro erin, maar daar worden de hoeven toch niet warm van??
als het nou wel een begin is van hoefbevanging, wil ik haar ten eerste gaan ontgiftigen, wie weet wat voor middel daar goed voor is? ik ga zowiezo de paardendrogist even bellen, maar wil ook graag ervaringen horen!
nou om een lang verhaal kort te maken: maak ik me te snel zorgen? is ontgiftigen goed, en met wat voor middel? direct de DA bellen of even afwachten?
nou ik hoop natuurlijk dat ik als ik strax thuis kom weer gewoon normale koele hoefjes voel! alvast bedankt voor het lezen!