aankoop paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sunshine4u

aankoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 20:43

Hallo,

Wat zouden jullie doen als je een paard kan kopen die (een heel klein beetje) luchtzuigt, maar voor de rest wel een topper is?? Ik weet het niet....het is een heel leuk beessie, maar kan het erger worden of....

Kylan

Re: aankoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 09:03

Gaat het beter als het paard een luchtzuigband om heeft? Is de prijs ernaar?
Ik zou zelf geen luchtzuiger kopen, omdat je er altijd gezeik mee hebt als ie ooit weer verkocht moet, en omdat je meer risico hebt op koliek. Als ik jou was zou ik even verder zoeken, er zijn zat leuke paarden op de wereld die geen stalgebreken hebben!

10y

Re: aankoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 12:50

Kwestie van kun je er mee omgaan, m.a.w. kun je er tegen, waar wil je het paard plaatsen. Heb je het aan huis staan of ben je aangewezen op een manege of pensionstal. In de laatste gevallen hebben ze niet graag of helemaal geen luchtzuiger. Ik kan je alleen mijn persoonlijke ervaringen geven.
Ik heb 0 jaar geleden een merrie gekocht van 2,5 jaar oud. Zij was toen al luchtzuiger. Het paard was perfect van bouw, was super bij de keuring en beloofde veel qua prestatie. Bovendien sprak het paard me heel erg aan. Ik heb haar gekocht en ze heeft me in absoluut niks teleurgesteld, ook niet in haar paar veulens die ze heeft gekregen.

(Kijk voor een foto even op kraamstal, de donkervos merrie met het lichte veulen, link in onderschrift).

Nu heb ik de paarden aan huis staan, dus geen problemen vanwege een pensionstal. Als het veulen afgespeend is, gaat het luchtzuigerband weer af. Op het weiland doet ze het niet, alleen als ze de kans krijgt in de box. Dat betekent, voer in een plastic afwasbakje op de grond, water in een emmer. Ergens vindt ze soms toch wel iets om te zuigen. Dus vanwege het veulen een band om. Op wedstrijden of onder het werk zuigt ze ook niet. Op stal staan nog 7 andere paarden, sommige al langer als zij en sommige zijn jonger, buiten de veulens dus tussen de 5 en 7 jaar en eigen fok. Geen van de paarden heeft ooit de neiging gehad haar na te doen. Kolieken heeft ze tot nu toe nooit gehad. Zoals gezegd, dat zijn mijn ervaringen, iemand anders kan weer andere ervaringen hebben.
Voor wat betreft de prijs? Kan zijn dat je het paard wat goedkoper krijgt eventueel, maar dat is niet gezegd. Komt er opaan hoe het paard verder is en welk papier het meebrengt.
Succes met je beslissing.