wie kan t mij vertellen!??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

giwrliej

wie kan t mij vertellen!??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 19:36

dinsdag toen heeft mijn pony een trap gehad aan de zijkant ong van der borst.. er zit een aardige snee in (hechten niet nodig)
maar ze leip er dindag ook stijf mee met dat been.
woensdag zagen we bij der borst (beetje meer naar ondere) een kwabetje zitten waarschijnlijk een opgezette pees ofzo.. maar ze liep verder goed .. dus de dierenarts wouden we nog ff niet opbellen eerst maar ff afwachten .
vandaag (donderdag) ging het weer heel slecht ze kon amper met dat been lopen en maakte er soms hele korte passjes mee.

morgen kunnen we de dierenarts pas weer bellen en dan hopen we dat ie snel komt.
heeft iemand van jullie een idee wat het zou kunnen wezen.. of heb je er wel is iets van gehoord.. laat t mij dan alstjeblieft weten en reageer...!

alvast BeDaNkT!!!

_Kimberley

Re: wie kan t mij vertellen!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 17:51

je had toch beter meteen de DA kunnen bellen denk ik?? ik zou gwoon met hem blijven lopen, gewoon stappen, dan wordt ie iig niet stijf..

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 17:57

idd wat hasten zegt, stappen.. en koelen, afspuiten!!!! als het dik en warm/heet is..

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 18:07

ik zou een da bllen en tussen tijds stappen en afspuiten met koud water.warschijnlijk is ze stijf en komt de zwelling van vochtophoping of bloeduitstorting

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 09:05

Heeft je paard toevallig anitbiotica gehad in de borst? Die van mij krijgt ook altijd een hele dikke bult op de borst (aan de onderkant zegmaar, bijna tussen de voorbenen) na een prik.
Heeft ie soms pijnstiller gehad? Dan kan het zijn dat die is uitgewerkt en dat ie daarom zo stijf en kort loopt.
Maar idd, ik zou toch even de dierenarts bellen.
Waarom kon je die eigenlijk niet bellen? Er is toch altijd wel ergens een dienstdoende DA voor spoedeisende dingen.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 09:18

is de snee alweer dicht? Dan kan het einschlusch zijn ( als je het zo schrijft) .
Dit is een soort opgesloten ontsteking en zeer gevaarlijk!! Veearts bellen dus..

Daarom laat ik vrij snel de veearts antibiotica spuiten als hij iets heeft uitgevreten .

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 11:36

Mijn Da komt gelukkig ook gewoon in het weekeinde

Koelen en rustig aan in beweging houden lijkt mij het beste. Als je paard amper kan lopen heft het toch wel veel pijn kan een kneuzing zijn .. of een ontsteking ik zou er toch nog eens god naar laten kijken.

giwrliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 16:52

de dierenarts is gister gweest. en het vas vocht dat bij der borst hing maar dat trok vanzelf wel weg alleen die snee moet ik nu 3 a 4 keer per dag schoonmaken. en de kreupelheid trok na een klein weekje wel weg maar ze moet de eerste dagen nu op rust en in de wei gwoon en maandag kunnen we weer met der stappen en kijken hoe t gaat en dan weer langzaam opbouwen. maar we moesten de temperatuur wel opblijven meten hoger dan 38.5 dan moet ze antibiotica.
maarre ze had geluk volgens de da want ze heeft daar best veel speiren maar asl ze dat niet zou hebben kon haar bot beschadigd zijn... duws ik ben wel blij dat t allemaal wel meevalt

bedankt voor jullie reacties wie tips heeft ik hoor t graag!!