Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.
). Was ook een accute blessure. Jaren later kwam overigens aan het licht dat haar hele heup door haar akkefietje uit zijn gelid was, maar daar gaat het nu niet over
.Mac schreef:Och, die arme Moos. Het zit haar ook niet mee.
Paardlief en ik hebben maandenlang gewandeld, gewandeld, gewandeld toen ze haar kniebanden heeft verrekt (wat heb ik niet meegemaakt met Lee). Was ook een accute blessure. Jaren later kwam overigens aan het licht dat haar hele heup door haar akkefietje uit zijn gelid was, maar daar gaat het nu niet over
.
Het doktersadvies was toen: stalrust en twee keer per dag wandelen. Eerst drie minuten, dan vier, dan vijf, etc. Dat wekenlang gedaan en toen mocht ik ook aan de hand gaan draven. Puf puf ... veel conditie opgedaan. De banden werden er wel beter van, maar het ging wel heel langzaam en Lee werd er niet vrolijker van. Sterker nog: op een geg. ging ze steigeren en stuiteren aan de hand, wat natuurlijk niet echt goed was voor haar blessure ...
Ik zou het nu anders doen. In ieder geval in beweging houden. Zo veel en zo lang mogelijk los laten lopen zodat ze zelf kan kiezen of ze stil wil staan of wil lopen, tenzij paarllief dan helemaal uit haar plaat gaat natuurlijk. Stilstand is achteruitgang, vind ik. Gras zorgt voor beheerste beweging van spriet naar spriet, maar in jouw geval zal het de paddock worden. Daarnaast veel aan de hand wandelen voor de "zeker weten" beweging.
Medicijnen heeft ze niet echt gehad. Wel vit. E, maar dat krijgt Famosa al, toch? Dat hielp wel.
Overigens is het eigenlijke probleem jaren later pas opgelost na een bezoek aan Eric Laarakker ...