rug wordt platter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

klavertje

rug wordt platter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 10:27

De laatste tijd wordt de rug van mijn pony steeds platter. Je ziet als het ware waar het zadel heeft gezeten ! Zou het in het dekje kunnen zitten ? Ik gebruik namelijk sinds kort een dun dekje i.p.v. een wollen ondervacht. Of wordt ze gewoon wat te dik ? Wie heeft suggesties....

Jemawi

Re: rug wordt platter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 10:40

Ik heb een welsh B van 10 die ook plat is geworden in de loop der jaren. Hij is altijd te dik geweest, dus daar zal het zeker wat mee te maken hebben. Ik denk dat het ook wel ergens in de bouw van je pony zit.
Tenminste, onze pony is nu flink wat kwijt, maar hij blijft toch een beetje platte rug hebben.
Zadelmaker vertelde me dat dat ook niet meer weggaat.

Wat voor ras pony heb je en hoe oud is hij/zij?

klavertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 10:58

Ik heb inderdaad OOK een Welsh B en ze is 8 jaar oud. ze heeft snel aanleg om dik te worden...jammer genoeg. Ik geef haar al weinig maar ze lijkt van de lucht nog te groeien !! Het ziet zo naar zo'n platte rug.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 11:12

Idd, het ziet er wel een beetje raar uit.
Ik heb een ruintje die ook dik wordt van lucht

Heel veel (been)problemen en andere gezondheidsklachten met hem gehad, begin dit jaar is ie strak op dieet gegaan.
Hij staat maar een paar uurtjes per dag op het land en de rest met wat hooi in de paddock. Dat gaat ontzettend goed nu.

Ik zou er iig voor zorgen dat ze niet dikker wordt, dan wordt het alleen maar erger.
Heb je geen problemen met je zadel nu?

klavertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 11:36

Ja nu het zegt....het zadel gaat onder het rijden steeds maar scheef zitten, dat was voorheen niet zo. Mijn pony staat 24 per dag buiten maar het gras is zo goed als op. Ze heeft ook een stal waar ze zelf in enuit kan lopen. Ze krijgt 2x per dag hooi en lang gras en als ik op haar heb gereden krijgt ze wat wortelen of een appel ( echt niet veel dus ). Van de winter krijgt ze uiteraard wel brokken bijgevoerd.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 12:14

Dat herken ik

Zadel van onze pony had nauwelijks grip meer en gaat snel verschuiven. Zadelmaker gaf aan dat je het beste kan opstappen met een krukje oid, zodat je het zadel niet "meetrekt" als je opstapt. Zo verminder je het al een beetje.

klavertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 13:53

Bedankt voor je reacties. Maar ik vrees dat er weinig aan te doen is....