Hallo,
Ik wilde graag even een tip, mogelijkheid of raad vragen ivm mijn paardje.
Mijn paard is 23 dagen geleden gekapt geweest. Ze begon erna te manken en dus lieten we de hoefsmid terugkomen. Hij stelde vast dat ze redelijk zachte hoeven had en dat ze daarom mss mankte. Hij stelde ook een kloofje vast in haar hoef, waar mogelijk een blene zou kunnen zitten. Hij boorde dit open, maar er kwam noch bloed noch etter noch iets anders uit...geen blene dus. De smid zei wel dat we haar beter hoefijzers konden laten zetten, dus deden we dat ook. We konden ook beter de dierenarts laten komen om haar 2 antibioticaspuitjes te geven. ...
Zo gedaan, toen de dierenarts haar deze spuitjes gegeven had, was er de volgende 2 dagen hoop ! Alleszins, zo dacht ik ! Het was valse hoop!!! Ik dacht dat mijn paard beter was, maar na de 2e dag werd het terug erger. Dus, besluit: het was alleen de werking van de spuitjes die heel even voor beterschap zorgden.
Toen lieten we een osteopaat komen voor haar. Hij zei dat ze vast zat in haar rug, dat dit kwam omdat ze last had aan haar achterhand, en om haar achterhand minder te belasten, ging ze haar voorhand ( waar ze dus mankt) overbelasten ?!
We moesten dus een week wachten, haar op wei laten staan, en die week is dus morgen om => en er is nog steeds geen beterschap ! Het enige verschil met 23 dagen geleden is dat onze portemonnee een heel stukje dunner is !
Ik weet echt niet meer wat doen, de smid weet niet wat, de dierenarts niet, en de osteopaat niet ...Ik hoop dat iemand mij raad of zo kan geven?Ik zou deze persoon alvast heel erg dankbaar zijn !
vriendelijke groeten !
tine