Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
nerootjuh schreef:Ik heb mijn paard wel laten verzekeren,
bij een onderlinge paardenverzekering hier in de buurt,
het kost mij ongeveer 22 euro in het half jaar,
en 1 keer per half jaar moet ik hem naar een veldje brengen waar een paar mensen staat te kijken, en dan moet ik hem even laten draven...
Wordt hij goedgekeurd dan zul je in totaal denk ik rond de 50 a 60 euro per maand komen, afhankelijk van de waarde van je paard.
nadita schreef:Ik heb mijn paard ook verzekerd bij AMEV/Hippo. Bevalt op zich prima.
Wat het kost is afhankelijk van welke verzekering je voor je paard kiest en voor welk bedrag je je paard laat verzekeren.
Vorig jaar is mijn paard overleden, binnen 2 weken had ik het geld, waarvoor ik mijn paard verzekerd had, van AMEV/Hippo op mijn rekening.
QuijoSavan schreef:nadita schreef:
En heb je je paard moeten laten inslapen? Of wat? Ik hoor namelijk vaak verhalen over dat je je dan je paard ineens tegenkomt in Belgie bv. Dat de verzekering hem nog heeft laten verkopen.
Imerose schreef:Ik heb mijn paard ook verzekerd bij AMEV, niet heel uitgebreid maar ik had het idee wel voor ziektekosten. Niet voor kleine bezoekjes maar ik dacht, wel voor de gekke gevallen. Mijn paard was vorig jaar van de ene op de andere dag kreupel: reactie van de verzekering: kreupel zonder aanwijsbare oorzaak dus 500 euri zelf moeten dokken. Nu een half jaar later blijkt ze weer last te hebben van de oude blessure en noemen ze het chronische kreupelheid (terwijl het paard tussendoor goed heeft gelopen, maar dat is niet te bewijzen) en kan ik deze maand dik 1800 euri zelf dokken.
Ik ben er toch ernstig over aan het denken om eens uit te gaan zoeken hoe het zit, want hier wordt je best wel arm van, terwijl ik wel elke maand braaf 25 euri naar ze overmaak.