Verzekerd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lisa_oud

Verzekerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 13:49

hallo Allemaal..
ik vroeg me af of jullie paarden verzekerd zijn..
en waarvoor jullie ze verzekerd hebben..
ikzelf ben namelijk op zoek naar een paard.. en wil deze ook graag verzekeren..
ik heb al een btje op internet gezocht over verzekeringen..
maar kan er niet veel wijzer uit worden..
ik vroeg me af.. hoeveel zo'n verzekering nou ongeveer kost..
en bij welk bedrijf ik het beste mijn paard kan verzekeren??
ik hoop dat jullie me kunnen helpen?!
Groetjes..Lisa..

Neroo

Re: Verzekerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:57

Ik heb mijn paard wel laten verzekeren,
bij een onderlinge paardenverzekering hier in de buurt,
het kost mij ongeveer 22 euro in het half jaar,

en 1 keer per half jaar moet ik hem naar een veldje brengen waar een paar mensen staat te kijken, en dan moet ik hem even laten draven...

Lisa_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 14:05

nerootjuh schreef:
Ik heb mijn paard wel laten verzekeren,
bij een onderlinge paardenverzekering hier in de buurt,
het kost mij ongeveer 22 euro in het half jaar,

en 1 keer per half jaar moet ik hem naar een veldje brengen waar een paar mensen staat te kijken, en dan moet ik hem even laten draven...

ooh.. dat valt mee kwa prijs.. en voor wat is die dan verzekerd?
Groetjes..

Lisa_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 15:19

???

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 16:02

Het ligt er maar net aan wat je wilt. De goedkoopste verzekeringen keren alleen uit als ze hem over kunnen nemen, maar die verzekeren vaak ook maar tot een bepaald bedrag, en als ie dood in de stal ligt sta je met lege handen.
Verder kun je het zo duur maken als je wilt, je kunt hem verzekeren voor als hij niet meer geschikt is als sportpaard, je kunt hem voor ziektekosten verzekeren, voor een bepaald bedrag....legio mogelijkheden. Paarden die voor veel geld verzekerd zijn moeten wel gekeurd worden voor ze in de verzekering gaan, dus dat is ook nog iets om rekening mee te houden.
Ik denk dat je het beste voor jezelf op een rijtje kunt zetten wat je allemaal wel en niet wilt van de verzekering, voor hoeveel je hem wilt verzekeren (wil je een paard van hetzelfde niveau terug kunnen kopen of vind je het al best als je er een jong groen paard voor terug kunt kopen etc) enzovoort, en dan eens bij verschillende verzekeringen vragen wat de kosten zijn.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 17:29

Ik ben oopk aan het kijken voor een verzekering en ik dacht aan Interpolis. Is op zich wel wat duurder, rond de 30 euro per maand, maar dan ook voor ziektekosten. En je hoeft je paard niet af te geven als hij ongeschikt voor te rijden is geworden. Dan kun je hem terugkopen. Want ik wil haar nooit de verzekering indoen als ze iets heeft.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 17:44

Interpolis heb ik slechte ervaring mee op gebied dat als ze moesten gaan betalen; nooit gedaan, maar wel 2jr flinke premie betaald.
Ik zit nu bij AMEV Hippo en ik heb tot nu toe alles uitbetaald gekregen op alternatieve geneeswijze na.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 17:40

O, dat klinkt niet zo mooi. Ik twijfel ook nogal over welke ik zal nemen. Ik vond de folder van Interpolis ook best wel vaag, wanneer ze nouw wel en niet uitkeren enzo. Nog andere mensen ervaring met Interpolis of andere maatschappijen?

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 04:52

Helaas heb ik net aan de lijve ondervonden hoe vaag de folders en polisvoorwaarden van een verzekering kunnen zijn.
Ik heb mijn paard in moeten laten slapen en kreeg voor die tijd van de verzekering te horen dat dit geen levensbedreigende situatie was, dus hoefde ze niet in te slapen. Ze keren dus geen cent uit!
Mijn paard liep echter op 3 benen vanwege pijn in haar hoeven, veroorzaakt door 3 cyste's.
Ik heb haar dus op mijn manier in laten slapen en verder de verzekering ergens gewenst waar het daglicht niet schijnt.

Bij een volgend paard sluit ik zeker een ziektekostenverzekering af, dat heeft me nu enorm geholpen, maar een levensverzekering nooit meer!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 06:19

Volgens mij kan je geen ziektekostenverzekering aanvragen zonder minimaal ODA te zijn!

Voor mij nooit meer, ben ruim 2 jaar verzekerd geweest bij AMEV, nooit 1 cent teruggezien want ze hadden altijd wel weer een smoesje om onder betalen uit te komen. Goed de kleine lettertjes doorlezen dus voordat je daar aan begint!

Verder moet je, als je je paard een beetje fatsoenlijk wilt laten verzekeren, hem klinisch en röntgenologisch laten keuren Wordt hij goedgekeurd dan zul je in totaal denk ik rond de 50 a 60 euro per maand komen, afhankelijk van de waarde van je paard.

Nee dank je, ik heb mijn buik wel vol van verzekeringen die bepalen wat iemand met z'n paard mag doen, of gewoon niet uitkeren. Ik spaar zelf wel, en dan kan ik alles zelf bepalen. Aangezien ik nooit iets terug heb gekregen, hou ik alleen maar meer geld over

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 09:09

Ik heb mijn paardje ook verzekerd, bij Interpolis. Ik hoor van alle verzekeringen wel goede en slechte dingen, dus ik heb het eigenlijk gewoon een beetje op mijn gevoel gedaan.
Maar ik heb een fjord, dus die heeft niet zo gek veel waarde en hoefde dus ook niet gekeurd te worden voor de verzekering.
Ik heb haar verzekerd voor 1500 euro, incl de meest uitgebreide verzekering met ziektenkosten, en ik ben nog geen 300 euro per jaar kwijt.
Ik heb het ook vooral gedaan omdat je er toch niet aan moet denken dat je je paard moet in laten slapen omdat je een operatie niet kan betalen... (of een hele tijd in de schuld moet zitten daarna).

tjielp17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 19:56

hoi ik heb mijn paardje bij amev verzekerd voor ODA en uitgebrijde ziektekosten en ben hiervoor zo'n 35 euro per maand voor kwijt

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 15:34

Ik heb mijn paard ook verzekerd bij AMEV/Hippo. Bevalt op zich prima.

Wat het kost is afhankelijk van welke verzekering je voor je paard kiest en voor welk bedrag je je paard laat verzekeren.

Vorig jaar is mijn paard overleden, binnen 2 weken had ik het geld, waarvoor ik mijn paard verzekerd had, van AMEV/Hippo op mijn rekening.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 15:41

nadita schreef:
Ik heb mijn paard ook verzekerd bij AMEV/Hippo. Bevalt op zich prima.

Wat het kost is afhankelijk van welke verzekering je voor je paard kiest en voor welk bedrag je je paard laat verzekeren.

Vorig jaar is mijn paard overleden, binnen 2 weken had ik het geld, waarvoor ik mijn paard verzekerd had, van AMEV/Hippo op mijn rekening.

En heb je je paard moeten laten inslapen? Of wat? Ik hoor namelijk vaak verhalen over dat je je dan je paard ineens tegenkomt in Belgie bv. Dat de verzekering hem nog heeft laten verkopen.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 15:42

Ik heb mijn merrie uitgebreid verzekerd bij Interpolis.
Had mijn vorige paard hier ook verzekerd en nooit problemen gehad.
Kreeg alles netjes gedeclareerd

Ik betaal ruim 300 euro op jaarbasis

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 15:52

QuijoSavan schreef:
nadita schreef:

En heb je je paard moeten laten inslapen? Of wat? Ik hoor namelijk vaak verhalen over dat je je dan je paard ineens tegenkomt in Belgie bv. Dat de verzekering hem nog heeft laten verkopen.

Mijn paard is tijdens een koliekoperatie overleden in de kliniek van Emmeloord.

Imerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 16:16

Ik heb mijn paard ook verzekerd bij AMEV, niet heel uitgebreid maar ik had het idee wel voor ziektekosten. Niet voor kleine bezoekjes maar ik dacht, wel voor de gekke gevallen. Mijn paard was vorig jaar van de ene op de andere dag kreupel: reactie van de verzekering: kreupel zonder aanwijsbare oorzaak dus 500 euri zelf moeten dokken. Nu een half jaar later blijkt ze weer last te hebben van de oude blessure en noemen ze het chronische kreupelheid (terwijl het paard tussendoor goed heeft gelopen, maar dat is niet te bewijzen) en kan ik deze maand dik 1800 euri zelf dokken.
Ik ben er toch ernstig over aan het denken om eens uit te gaan zoeken hoe het zit, want hier wordt je best wel arm van, terwijl ik wel elke maand braaf 25 euri naar ze overmaak.

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 20:48

Ik heb mijn paard verzekerd bij Interpolis.
Ik heb laatst nog een hoge rekening opgestuurd, ik had niet verwacht dat ik het terug zou krijgen, omdat ze niet alle kreupelheden vergoeden, maar ik heb netjes alles teruggestort gekregen.

De eerste keer had ik ook een rekening opgestuurd (paard had mok) en deze kreeg ik ook gewoon terug. Terwijl dat niet echt een ongeval was. Ben wel uitgebreid verzekerd + ziektekosten.

Het ligt er natuurlijk ook aan voor welk bedrag je hem laat verzekeren, want daar betaal je naar rato een premie over.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 22:11

Imerose schreef:
Ik heb mijn paard ook verzekerd bij AMEV, niet heel uitgebreid maar ik had het idee wel voor ziektekosten. Niet voor kleine bezoekjes maar ik dacht, wel voor de gekke gevallen. Mijn paard was vorig jaar van de ene op de andere dag kreupel: reactie van de verzekering: kreupel zonder aanwijsbare oorzaak dus 500 euri zelf moeten dokken. Nu een half jaar later blijkt ze weer last te hebben van de oude blessure en noemen ze het chronische kreupelheid (terwijl het paard tussendoor goed heeft gelopen, maar dat is niet te bewijzen) en kan ik deze maand dik 1800 euri zelf dokken.
Ik ben er toch ernstig over aan het denken om eens uit te gaan zoeken hoe het zit, want hier wordt je best wel arm van, terwijl ik wel elke maand braaf 25 euri naar ze overmaak.

Ik heb mijn paarden uitgebreid verzekerd + uitgebreide ziektenkosten, de een bij Amev, de ander bij Interpolis. Over beiden geen klachten, qua betaling, overnames paard, etc.

Wat men nog wel eens vergeet of waar men overheen leest is dat de ziektekosten alleen gedekt zijn voor wat ook in de basisdekking zit. Dus als je paard bijvoorbeeld niet verzekerd is voor ongeschiktheid door kreupelheid of ongeschiktheid door kreupelheid van binnenuit (groot verschil) dan krijg je dat ook niet uitgekeerd met de uitgebreide ziektenkosten verzekering.