Paard kreupel, wat nu ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

Paard kreupel, wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 11:01

Heey,

Ik was gister aan het rijden, en onze bakbodem was vreselijk slecht...Heel mul en diepe hoefslag enzo. Na een half uurtje ofzo liep mijn paardje kreupel. Nu denk ik dat hij zich verstapt heeft. Maar dat weet ik niet zeker. Hij loopt in stap heel voorzichtig zet zijn been heel rustig neer en als hij stil staat ontlast hij het. Ik ga z'n been ( rechtsvoor) nu twee keer een kwartier per dag afspuiten en 10 minuutjes wandelen. Morgen komt de hoefsmid aangezien het daar ook weer tijd voor is. Zou hij daar ook kreupel door kunnen worden? Iemand nog tips, suggesties?

nobelle

Re: Paard kreupel, wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 22:02

Hey! Ik heb net hetzelfde probleem ! Allé, het is te zeggen, mijn paard mankt ook. Vanaf dat de hoefsmid kwam...noch de smid, noch de dierenarts, noch de osteopaat kan er iets aan doen!
Ik weet ook totaal geen raad meer!
Veel succes!
ps: laat me iets weten als je jou paard genezen krijgt!

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 13:49

mijn paard is ook een keer kreupel geweest aan alle 4-de benen het was zelfs kans dat het nooit meer over zou gaan
toen had ik er een vrouwtje bij laten komen die alles via- homiopatische medicijnen ect. doet daardoor is mijn paard weer helemaal genezen en kan weer volop wedstrijden lopen
miss. kun jij er ook wel iemand bij laten komen die alles homiopatisch doet
ik hoop dat je hier wat mee kunt
groetjes..!!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 13:54

Nou eerst maar even afwachten, afspuiten is goed, stappen is goed. Als hij zich verstapt is het met een paar daagjes wel over.
Anders toch maar even langs de dierenarts.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 09:45

Ja hij liep gister in stap weer goed. En in draf nog wat voorzichtig. Dus ik denk dat hij zich tog verstapt heeft.

( en nu heel snel lid worden van de vereniging dan kan ik tenmiste in de binnebak als onze bak niet goed is )

nobelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 11:47

Hey !
Wat fijn dat je paardje weer beter is !!!
Als ik je toch mss wat raad mag geven: ook al is het moeilijk voor jezelf, probeer toch de eerste dagen gewoon te stappen, om meer effect te krijgen desnoods met de lange teugel !
Ik spreek uit ervaring ! !!!
-xx- tine
ps: mijn paardje is van gisteren een beetje beter !

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 17:09

Hmm ik heb tog iets te vroeg gejuicht.... Hij loopt/liep in stap nog steeds goed maar draf is ie tog nog iets te '' voorzichtig'' dus hou hem ff een paar dagen rustig. Gewoon alleen maar stap, en afspuiten. Heb vandaag gezien dat z'n rechterknie wat dikker is. Volgens mij zit er wat vocht in ofzo. Dus maar weer afspuiten en afwachten.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 09:57

Ja, nog maar een paar daagjes rust.

Je kunt beter wat langer wachten dan gelijk weer een kreupel paard te hebben.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 11:32

Ik kijk het twee of drie dagen aan en als er dan geen verbetering is dan bel ik toch even een DA.

Met zo'n ware bak kan hij ookwel gemakkelijk iets verrekt hebben en dat heft toch wel even flink rust nodig.
Wij kunnen hier op bokt niet gokken wat jouw paardje heeft natuurlijk.

Bij kreupelheid kan je het beste kijken in draf op het harde dat hij in stap goed loopt zegt niet zo veel.

De Da kan je betr een keer teveel dan een keer te weinig laten kijken vind ik. En die kan je als het goed is precies zeggen wat het is en hoeveel rust je moet houden.