Slokdarmverstopping

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pytje

Slokdarmverstopping

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 10:46

Mijn paard heeft nu 2 x slokdarmverstopping gehad, gisteren en ongeveer een jaar geleden.
vorig jaar kwam het omdat hij een beetje honger had en zn hooi te snel ging eten, maar de oorzaak van gisteren weet ik niet. de paarden krijgen nu al een tijdje hooi bijgevoerd (handig voor t gras als er geen zon is :S). (de dierenarts heeft hem gister een 'darmverslapper' gegeven en je zag de voedselbrok zo naar beneden zakken in zn slokdarm) Py krijgt geen grasbrok of bietenbrok dus dat kan ook de reden niet zijn (maar gewoon Pavo 1, beetje muesli en hooi).
weten jullie misschien nog een andere oorzaak van slokdarmverstopping?

Tnx!

Pytje

Re: Slokdarmverstopping

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 10:46

ps. hij schrokt zijn eten niet naar binnen, maar eet juist heel langzaam..

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 10:52

dat is gek!die van mij heeft het ook gehad maar die at te snel,de DA z4ei dat als ze het weer kreeg dan moest ik er naar laten kijken want dan kunnen ze iets (gezwel) in de keel hebben waardoor dat dus verstopt raakt in de slokdarm!
dat hoeft dus niet zo te zijn! maar dat kon verschillende redenen hebben! dat weet ik ervan!groetjes pascale

sixpack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 20:45

Zou ook even naar het gebit laten kijken. Als ze kauw problemen hebben zie je dit ook wel eens.
groeten

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 22:11

mijn dierenarts heeft een x gezegt dat het ook kan komen als ze van de wei afkomen en dan meteen muesli gaan eten, er een brok kan ontstaan...et voila...slokdarmverstopping