Wat is dit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyAngel

Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 22:25

Hey,
Hoop dat ik dit goed uit kan legge, want weet niet hoe het heet..
Paarden hebbe bij hun keel 2 bultjes zitte (wat je heel lichtelijk voelt)
Bij mijn jaarling is er eentje redelijk groot en die andere veel groter..

Ze waren altijd wel groter maar het lijkt wel alsof die ene steeds groter word, wat zou het kunnen zijn?

Als het nog groter wordt ga ik er wel een DA bij late komen, maar ze heeft er absoluut geen last van, kan er ook gewoon aanzitte dus pijn doet het niet, hebbe meer paarden dit of is het echt iets medisch?

jentel

Re: Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 22:27

het lijkt wel op een klier wat is opgezet! laat er even een arts na kijken dan weet je het zeker...het verhaal komt me wel bekent voor daarom denk ik dat het een klier is...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 22:28

Klinkt als opgezette klieren, ik weet niet hoe groot het is, maar ze kunnen wat op zetten van bv. gras of kuil, verder weet ik er ook niks van hoor

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 22:29

jentel schreef:
het lijkt wel op een klier wat is opgezet! laat er even een arts na kijken dan weet je het zeker...het verhaal komt me wel bekent voor daarom denk ik dat het een klier is...

We dachten het zelfde

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 22:43

hahaha... inderdaad...Letizia

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 23:10

Kun je de bultjes bewegen,draaien? en zitten z ein het kaakgebied dan is er niks aan de hand. Jonge paarden (jaarlingen) vooral vaak hengsten krijgen dit in hun jonge jaren, door bepaalde planten in de wei.
Hier hebben ze geen last van en wanneer de dagen langer worden gaat dit vanzelf weer weg.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 23:11

Hou het even in de gaten, het kan ook het begin zijn van droes. Heeft het paard koorts?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 08:22

Klieren zetten bij een hoop dingen op zoals verkoudheid of een ontsteking. Is idd wel iets wat je in de gaten moet houden hoor!! Als je het gevoel hebt dat ze ergens last van heeft zou ik de DA raadplegen!

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 10:42

Bedankt voor jullie reakties!
Ik heb ook zitte denken aan droes eerst, maar ze heeft geen koorts..
Ik hou het zeker goed in de gaten, kom er 3 keer op een dag dus dat is geen probleem.. Ze is wel paar dagen geleden verkouden geweest, mischien dat het daar nog van op is gezet dan, maar ik dacht dat het daarvoor ook al was, deze dagen even aankijken of het minder wordt..