Paard zit vast langs links

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

researcher

Paard zit vast langs links

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 17:09

Hallo, mijn paard zit nogal vast langs links in zijn nek.
Hij kan moeilijk draaien met zijn hoofd naar links, wanneer ik dit toch probeer te doen, wendt hij gewoon met zijn hele lichaam.

Ik heb al geprobeerd om zoveel mogelijk verschillende soorten figuren te maken. Maar telkens heeft hij last van zijn linkerkant van zijn hals.

Heeft iemand soms ideeën hoe mijn paard los te rijden??

Alvast bedankt!

Anoniem

Re: Paard zit vast langs links

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 17:11

Laat er eerst een goede fisio of zo naar kijken.
want als ze echt muurvast zitten, is het vaak niet met een paar rij oefeningen los.
Vaak krijg je ook nog wel (grond) oefeningen van de fisio

daarna moet je het natuurlijk wel los houden.
Dit doe je oa door je paard recht te richten.
Aan beide zijdes evenveel te vragen.
maar dat kan niet ff over i-net uitgelegd worden, daarvoor is het veel te complex.
je moet namelijk zien wat het paard doet, wat de ruiter doet.

dus zoek daar goede les voor.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 17:13

Kijk hier eens. Hier was ooit een forum over. Ik raad je aan een keer een clinic van Antoine de Both (www.hoefkatrol.com) bij te wonen of eraan mee te doen). Hij heeft hele heldere ideeen over je paard recht richten.

viewtopic.php?t=154532&

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 20:44

Dit hoort volgens mij bij RT, 9 van de 10 x is het namelijk een rijtechnisch probleem. Ik heb met mijn paard hetzelfde gehad, helemaal vast op links. Echter, mijn paard zat vast op links, maar ik ook. Ik moest dus eerst eens leren om links los te laten. gewoon door heel bewust je vaste hand naar voren te steken en je goeie hand aan te nemen. Ik moest gewoon van mijn instructrice iedere x als ik weer die linkerkant vasthield hand naar voren steken, binnenbeen erbij en buitenteugel aannemen. Dit is de hele basis van het rechtrichten! Ben nu 1,5-2 jaar verder en kan nu pas zeggen dat ik hem recht op 2 teugels heb en dat ik op beide handen fijn kan rijden. Met behulp van mijn instructrice uiteraard, want zonder was dat echt niet gelukt!!
Ook heb ik regelmatig mijn zadel na laten kijken en is ie een aantal keren gemasseerd waardoor die in die vaste spieren weer los werd gemaakt...

Succes!

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 23:15

Je zegt dat je paard moeilijk naar links buigt, maar dit betekend dat het paard niet links maar rechts vast zit

researcher

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 22:52

Ok bedankt allemaal voor de tips en ik ga proberen een fisio te raadplegen. Hopelijk weet die wat er precies scheelt. Bedankt!!