Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Cassidy schreef:Ik weet niet wat er precies mis is, en of er pezen compleet zijn afgescheurd, maar als de merrie goed loopt bij het naar buiten gaan en met dikke pezen terugkomt en niet echt kreupel loopt, is het doorgaans niet einde oefening. De meeste peesproblemen zijn te genezen, als je er maar de nodige tijd aan besteed. Merrie acuut boxrust, veulen met 4 maanden spenen, en met een ander soortgenootje de wei op. Tweemaal daags 10 Minuten met de merrie stappen, over een paar maanden terug voor een nieuwe scan. Er is wat aan te doen! Niet meteen afschrijven!

sanne98 schreef:volgens mij snappen jullie het niet
de dierenartsen hebben allebei gezegt hoe erg het ook is dat het niet meer goed kan gaan
ze is helemaal afgekeurd ze mag alleen nog maar in de wei en als fokmerrie gebruikt worden ze kunnen alleen maar een pees door snijden maar dan is er nog maar 50 procent kans dat je er alleen nog maar recreatief op kunt rijden dat doen we dus niet omdat het een dure ingreep isvan 1000 euro
het is gewoon een goeie fokmerrie ze is ook een keurmerrie

PartTwo schreef:bij ons op stal is ook bij een merrie een pees doorgesneden en die loopt nu weer en die heeft alweer wedstrijden in het M1 gereden(die operatie is ong 8 maanden geleden)
Letizia schreef:PartTwo schreef:bij ons op stal is ook bij een merrie een pees doorgesneden en die loopt nu weer en die heeft alweer wedstrijden in het M1 gereden(die operatie is ong 8 maanden geleden)
Is dat niet het ligament wat ze hebben doorgesneden? Want voor zo ver ik weet snijden ze geen pezen door, maar goed ik ben geen expert