verbening hoefkraakbeen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sione

verbening hoefkraakbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 10:24

Hoi,
Ik ga vanmiddag met mijn paard naar de kliniek voor onderzoek en fotos. Maar ik denk dat ik de diagnose al weet.

Olympus heeft verbening aan hoefkraakbeen. Hij loopt nu al 2 en halve week onregelmatig. Ik weet niet hoe ernstig het al doorgevorderd is. Dat zullen de foto´s wel uitwijzen denk ik.

Wie heeft hier ervaring mee? wie kan mij vertellen wat me te wachten staat, of ik hem nog kan berijden etc.
Ben wel wat ongerust en verdrietig hierdoor.

wreckh

Re: verbening hoefkraakbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 10:32

Mijn vorige paard had dit ook. Toen we haar kochten werd ons verteld dat ze dat had, maar wel geschikt was als recreatiepaard. Ze zou er geen last van krijgen. Wij de dierenarts gebeld om dit verhaal te laten bevestigen. Dit deed de dierenarts. De foto's meegekregen. Ik was gek op dat paard. Ze was zo aanhankelijk. in de bak rijden was heerlijk, maar buiten ging het niet zo lekker. Soms ging het wel redelijk goed, maar dan ineens draaide ze helemaal door. We snapten er niks van en ik dacht dat dit kwam omdat ze onzeker was. Na een jaar kreeg ze steeds meer rare kwaaltjes. Zo ging ze als ik haar vastzette heel krampachtig naar achter bewegen. Heel raar. Toen na ong 3 jaar werd ze erntig kreupel> Op sommige momenten kon ze haar voorbeen niet eens op de grond zetten. We hebben foto's laten maken en de verbening was verergerd, en niet zo een klein beetje ook. Ik heb haar meegenomen naar huis en nog een week met pijnstillers laten genieten en flink verwend. Toen heb ik besloten haar in te laten slapen. Ze had te veel pijn. Nooit koop ik meer een paard met een gebrek (is natuurlijk mijn eigen schuld dat dit is gebeurd) Ik weet gelukkig dat mijn paard het goed heeft gehad, ik mis haar nog elke dag.

Ik wens je heel veel geluk en ik hoop dat het met jou paard nog wel goedkomt. ik weet niet of er ook paarden zijn die wel kunnen doorrijden/leven met deze verbening. Ik hoop het echt heel erg voor jou!!

Sterkte. Groetjes

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 10:55

Verplaatst van VMR naar MD.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 11:27

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 13:42

Inderdaad, een dubbelpost, vandaar een slotje.