imker schreef:Idd is OCD kreupelheid van binnenuit en dat wordt niet uitgekeerd. Niet bij Amev en ook niet bij Interpolis. Zo heeft mijn paard een botcyste in het straalbeen en ook ik kreeg niets vergoed. Was de kreupelheid ontstaan door een invloed van buitenaf (ongeluk) dan kreeg ik wel volledige uitkering van de verzekering.
Ik heb er nogal wat woorden met de verzekering over gehad (Interpolis) over de heeeeeele kleine lettertjes, want ik ging er vanuit mijn paard goed verzekerd te hebben en nu viel dit nóg buiten de condities....
Een van onze paarden is geopereerd aan OCD en dat werd destijds keurig uitbetaald door de verzekering, INTERPOLIS. Geen probleem mee gehad, foto's naar Interpolis gestuurd drie dagen later kreeg ik de goedkeuring voor een operatie. Ook de nacontrole is netjes vergoed, het ligt er maar aan hoe je paard verzekerd is. Ook bij Interpolis wordt het ook pas vergoed als je uitgebreid verzekerd bent + uitgebreide ziektenkosten.
Van de site van Interpolis:
Standaard verzekering
Biedt dezelfde dekking als de Beperkte verzekering en dekt daarnaast de schade die u lijdt als uw paard blijvend volledig ongeschikt wordt voor het gebruik door ziekte, ongeval, transport, castratie,brand, storm en blikseminslag. Kreupelheid is echter alleen gedekt als gevolg van een ongeval. Een peesklap is geen ongeval!
Uitgebreide verzekering
Biedt dezelfde dekking als de Standaard verzekering, maar biedt wel dekking voor alle gevallen van kreupelheid, dus ook die van binnenuit zijn ontstaan.
Ik wil er nog even bij vermelden dat dat paard destijds NIET kreupel was en het tijdens een keuring naar boven kwam. Het paard is preventief geopereerd aan OCD ook daar deden ze niet moeilijk over.