De Groene Os - Homeopathie voor luchtwegen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

De Groene Os - Homeopathie voor luchtwegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 17:35

Mijn jonge shetlandmerrie heeft luchtwegproblemen. Zij is snel kortademig en hoest momenteel. Zij is hier heel vatbaar voor en heeft dit ook al eerder gehad. In overleg met de dierenarts kwamen we uit op ondersteunende homepatische druppels. Nu heb ik zitten zoeken op internet en kwam het middel De groene os tegen. Je hebt verschillende druppels voor de luchtwegen. Nu vraag ik me af of iemand ervaring heeft met deze druppels en of de groene os daadwerkelijk homeopatisch is?
Bron: www.depaardendrogist.nl)

Nicole85

Re: De Groene Os - Homeopathie voor luchtwegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 17:39

Bij een stalgenote van mij werkt het perfect, althans bij het paard
Zij gebruikt "luchtweg" en "drainage compositum" gelijktijdig en haar paard is nu vrijwel vrij van hoesten gelukkig. Met drainage stopte ze wanneer het flesje leeg was, luchtweg, dat geeft ze nu nog 1 keer per dag 25 druppels ipv 2 keer per dag 30 druppels, ze bouwt af.
Dit paard was ten dode opgeschreven en mijn stalgenote is stug blijven volhouden met druppels en de hoestkruiden van de groene Os. Kost wat, maar het beestje is nu weer fit en kan weer "met lucht" leven. Je moet er geen 5 uur meer mee gaan rijden, maar als ze nog gelukkig op de wei staan en er een beetje mee gehobbeld kan worden is het perfect!

Succes!!!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 12:28

Ik heb de luchtwegcompositum gebruikt en werkt bij mijn paard ook goed!..

Zjadore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:08

De producten van de Groene Os zijn homeopatisch maar het zijn wel complex middelen. Dit betekend dat er in bijvoorbeeld luchtweg compositum wel 5 verschillende soorten homeopatische middelen kunnen zitten.
Dit geen probleem want het werkt vaak voldoende.
Werkt het niet dan moet je een homeopatisch middel vinden die echt bij je pony past maar die middelen heeft de groene Os niet.

Je zou luchtweg compositum kunnen proberen maar onderschat niet het effect wat het op je pony kan hebben.
Als je zeker wilt weten of het voor jou pony geschikt is zou ik contact opnemen met de praktijk van Eric Laarakker of Steffi van der Laarse.
Eric heeft deze middelen ontwikkeld en hij en Steffi maken beiden veel gebruik van de middelen tijdens hun behandelingen.

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 07:01

toevallig heeft mijnverzorgpony (ceasar) ook problemen met de luchtwegen.
als je begint te draven met het rijden dan moet hij best veel hoesten
wij gebruiken daar ook groene os voor
dan moet je een paar drupels op een stukje brood doen en dat eet hij dan
het werkt helenmaal supper!