weten jullie wat dit is?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KimThirza

weten jullie wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 16:17

Hallo ,

Ik heb een vraagje het is heel raar maar mijn paard beukt zeg maar met haar heupen tegen de stalmuur aan en heeft ze elke keer kalen plekken, het is maar eens in de zoveel tijd dat ze het doet denk om de 4 weken, dus ik denk zelf dat het met de hengstigheid te maken heeft.

Nu heeft ze al tot 2x toe zo hard gebeukt dat er gewoon een wond zit, er zit wel een luik naar haar buurman dat een randje heeft en mischien scherp is dus zal die wond mischien daar van komen maar ze doet het dan aardig hard, en het lijkt mij dat het ook niet zo goed is voor haar heupen enzo..

maar nu weet ik niet waar het mee te maken kan hebben, ze toont niet echt dat ze hengstig is ze plast niet zeg maar en met poetsen toont ze ook niet echt hengstigheid. Ze doet het wel om de paar weken..

Weten jullie mischien wat dit is en wat zouden jullie doen de dierenarts er een keer naar laten kijken?

gr. kim

loveprince

Re: weten jullie wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 17:02

Hoi
Het kunnen misschien ook wormen zijn

KimThirza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 17:07

Nee, dat kan niet ze word altijd heel goed ontwormd en ze doet het al zo lang..

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 20:53

ik denk dat het handig is om rubberen matten in de stal te hangen, verder kan je er weinig aan doen, ben ik bang.......

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 08:06

Misschien heeft ze wat meer voernijd als ze hengstig is en kun je er voor zorgen dat ze in haar hengstige periode de buurman niet kan zien.
Mijne (ruin) beukt ook met z'n heup/kont tegen de muur als ie eten heeft en de buurman staat naast hem. Slaan tegen de muur doet hij niet meer. Dit deed hij altijd wel. Ik heb me verstopt en iedere keer dat hij stegen de muur loeg pakte ik hem aan. Hij sloeg zichzelf nl een piephak.
succes hoor!

M59

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 08:23

raar... ik zou in ieder gaval alle scherpe delen in de stal weghalen, zodat je minder kans hebt op verwondingen bij je paard, e ook eens bij anderen informeren en anderen naar je paard laten kijken...misschein zien zij er wel iets anders in en kan je daarmee een oplossing zoeken...suc6 ermee

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 09:25

hang een lege fles aan een touwtje op die plek,elke x als ze dan wil beuken komt ze tegen de bewegende fles aan en de meeste vinden dat eng!

de mijne is daardoor gestopt met trappen tijdens het voeren.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 09:30

Heb ik ook geprobeerd, met die fles, was idd heeeel eng, 2 dagen..... toen begon ie met de fles te slingeren, en heeft de lamp stukgegooid (hangt ook wel laag), Verder is de fles alleen maar plat gedrukt. Het is wel te proberen hoor!! Aleen hopen dat ie het een eng ding blijft vinden.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 11:43

Citaat:
Mijne (ruin) beukt ook met z'n heup/kont tegen de muur als ie eten heeft en de buurman staat naast hem.

wacht maar tot de buurman dit overneemt van hem, dan wonen ze samen.....

ik ben dus de eigenares van "de buurman", een zware koudbloed

Ik hang een mini-colaflesje met wat musli op in de bos, daar is een poosje zoet mee en bij mijn paard gaat zo'n flesje weken lang mee...... kan de buurman een voobeeld aan nemen

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 11:48

Kan heel gezellig zijn hoor: samenwonen! Alleen gaat je flesje dan niet zo lang meer mee!

KimThirza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 20:21

oo ja mischien is zon fles iets, kan het wellicht proberen alleen ze beukt wel aan alle 2 de kanten hihi worden dan wel veel flessen..
Ze doey het is niet met voeren :S, en ze heeft al rubbere matten in de stal omdat ze ook wel is slaat, het is heel raar maar vanmorgen was wel heel haar muts hard van de pis dus het kan toch wel met hengstigheid te maken hebben...

ik heb de dierenarts maar even gebeld mischien dat er vn binnen wat mis is ik laat het jullie wel weten oke..!