Hoesten en snotneus..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

qwinty

Hoesten en snotneus..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 19:51

Mijn pony heeft sinds een paar dagen een enorme snot neus en hoest .
Nu heeft de eigenenaressen laats ou ( lees heel oud ) hooi in de scheuil stal gelegt omdat die vol water lag maar dat werd door de modder haast niet zichbaar.
Zou het kunnen dat hij dat toch gegeten heeft en daardoor zo verkouden is..?
En wat kan ik doen zo dat het voor hem wat aangenamer is.
Hij ad vandaag ook niet goed , doet zeer in zijn keel denk ik !

ellepel

Re: Hoesten en snotneus..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 19:56

nee dat kan niet van het eten komen.

meest waarschijnlijk is gewoon het weer van nu, t is zooooo wisselvallig, net als wij mensen worden paarden daar vaak ook verkouden van...

even uit de dikke regen houden nu, zorg dat hij droog blijft, niet laten zweten, niet rijden, gewoon even lekker een paar dagen vrij geven.
laat hem maar even opknappen.
beweging wel natuurlijk he? in de wei mag altijd, desnoods snachts even een regendeken erop als hij buiten blijft.

ik heb voor dit soort gevalletjes altijd een flesje echinaforce, koop je gewoon bij je drogist, 2x per dag 15 druppeltjes op een stukje brood geven, helpt goed om de weerstand omhoog te brengen...

kijk het een dag of drie,vier aan of het dan beter word...

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 20:02

ellepel schreef:
nee dat kan niet van het eten komen.

meest waarschijnlijk is gewoon het weer van nu, t is zooooo wisselvallig, net als wij mensen worden paarden daar vaak ook verkouden van...

even uit de dikke regen houden nu, zorg dat hij droog blijft, niet laten zweten, niet rijden, gewoon even lekker een paar dagen vrij geven.
laat hem maar even opknappen.
beweging wel natuurlijk he? in de wei mag altijd, desnoods snachts even een regendeken erop als hij buiten blijft.

ik heb voor dit soort gevalletjes altijd een flesje echinaforce, koop je gewoon bij je drogist, 2x per dag 15 druppeltjes op een stukje brood geven, helpt goed om de weerstand omhoog te brengen...

kijk het een dag of drie,vier aan of het dan beter word...

Ja super spul dat echinaforce! Hielp ook super bij mijn paardje.
Van het hooi kan het echt niet komen.. eerder een droge hoest wat me nog onlogisch lijkt.

Succes, hopen dat ie snel opknapt

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 09:14

Het hooi was niet meer om te eten want dat was echt oud en vies.
Hij staat dag en nacht buiten ben al opzoek naar een goeie regendeken ga die er maar opgooien dan.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 09:53

Nogmaals van vies eten kan je niet verkouden worden, jijzelf ook niet. Daar zullen ze eerder koliek ofzo van krijgen.

Ik ben toevallig ook met dat weerstandsmiddeltje bezig van Bloem (ook echinaforce).

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 10:14

Ik weet het verder ook niet maar dat werd gezegt dat het daar miss wel door kon zijn!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 12:41

Nee qwinty dat kan echt niet! En een regendeken los je het niet mee op; ik zou toch echt de echinaforce proberen.

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 17:45

nee je hebt gelijk los ik het niet mee op maar kan het daar door wel voorkomen dat het weer kan gebeuren.
Ga dat spul van jou wel eens proberen