mijn paard loopt zomaar mank,alleen met draven.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joslyn20

mijn paard loopt zomaar mank,alleen met draven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 19:12

Hallo ik heb een draver met wie ik vorige week vrijdag voor het eerst heb gesprongen{alleen balkjes en een kleine hindernis}Het weekend
was ik weg en maandag haalde ik er uit de wei en toen ik een stukje met haar ging draven liep ze in ene hartstikke mank met haar voorbeen!
Ik heb gekeken of er verdikkingen waren of andere plekjes zoals wondjes ijzers zaten nog goed.Ze doet het alleen met draven.
Weet iemand misschien wat dit kan zijn en wat kan ik het beste doen volledige rust?{ze staat wel in het land}wandelen?afspuiten?
Ik weet ook niet of het nou voor is of acht,ze loopt voor mank maar kan het ook door het achterbeen komen?Het lijkt er op dat ze niet op het voorbeen{hoef}tercht wil komen met draven.
vriendelijke groetjes joslyn.{maak me beetje zorgen }
wanneer zouden jullie de dierenarts bellen?

ellepel

Re: mijn paard loopt zomaar mank,alleen met draven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 19:36

ze kan zich verstapt hebben in de wei, t is nu door de regen natuurlijk wat gladder...

als je niet kunt vinden waar en welk been het is..tja beetje moeilijk, ik zou het even aankijken, in elk geval niet rijden natuurlijk nu, wacht het een paar dagen af en kijk of er ondertussen wat veranderd met betrekking op warme plekjes zwelling etc..

ik zou haar wel gewoon buiten laten staan.. paarden zoeken best vaak zelf wel uit wat ze wel en niet kunnen..

alle vier de benen gaan afspoelen met water is nu denk ik niet nodig, omdat je niet precies weet waar het zit, ik haal er vaak wel iemand anders uit mijn omgeving bij, een ander kan soms vrij snel zien waar het probleem zit...

maar als je zelkf echt twijfeld dan kun je best een arts om advies vragen....