Bas is een grote shetlander die altijd soepel en ruim loopt, geen korte takketak-gang zoals veel shetlanders, maar lekker makkelijk ondertreden en veel ruimte.
Hij is 4 weken weggeweest, om beleerd te worden voor de kar ( wat niet gelukt is maar dat terzijde ) Toen hij terug kwam vond ik hem erg stijf in zn achterbenen, maar goed, dat kan, poosje op de trailer gestaan, wat spanning, hard gewerkt... trekt wel bij...
Nu zijn we bijna 2 weken verder en hij is nog steeds stijf in zn achterhand.
Vooral rechtsachter, het aparte is daar dat hij zn spronggewricht niet buigt, hij treedt kort onder vanuit zn heup, zn sprong houdt hij 'vast' als het ware, er zit geen knik in.
Linksachter is hij ook wel wat stijf en kort, maar daar buigt hij iig zn spronggewricht wel normaal.
Hij is niet echt kreupel, maar gewoon niet zuiver en soepel meer.
Het is Ciska ( waar hij gestaan heeft ) niet opgevallen, ze weet niet of hij een oplawaai heeft gehad van een andere pony.
Hij heeft geen wondjes o.i.d, enige dat hij aan dat been heeft is een kleine schiefel, die hij vorig jaar heeft opgelopen doordat hij waarschijnlijk tegen iets opgeknald is, hij had toen een wond en een verdikking, die verdikking is nooit meer weg gegaan en er groeit daar ook geen haar meer.
Maar dat dat de reden is lijkt me eigenlijk niet, dan had hij daar toch eerder last van moeten hebben ?
Iemand een idee voor ik vol paniek de DA erbij roep ?
Hij komt verder goed over, het ziet er niet naar uit dat hij pijn heeft, maar het klopt gewoon niet