Hallo,
Mijn shetje van 25 heeft bijna geen tanden meer. Ze heeft nog wel wat kiezen dus kauwen kan ze wel.
Als ik haar hooi geef maakt ze hele grote proppen. Ik dacht ik voer haar wat brokken, zo krijgt ze toch wat binnen want ze begon wat af te vallen.
De dierenarts moest komen voor mijn andere shetje. Ze vertelde mij dat dit niet mocht, brokken is veel te voedzaam voor shetjes. Ik heb luzerne voor haar gekocht en dacht dat dat makkelijk te eten was. Dat bleek dus echter niet zo. Ze maakt nog steeds proppen.
Er groeit geen gras meer in de wei, mijn andere shetje is net 2 keer hoefbevangen geweest dus we hebben nou maar gekozen om van de wei een paddock te maken, dus veel gras eet ze ook niet.
Ze begint steeds meer gewicht te verliezen. Ze was eerst een stevige shet, niet dik maar wel stevig maar nu voel ik haar ribben goed.
Ze staat vaak te rillen, ze voelt dan erg koud aan!! Net als een andere shet van mij! Maar ik snap niet wat er mis is...
Ik weet niet beter dan dat alle shetjes bestand zijn tegen dit " nederlandse klimaat."
Is er iemand die mij kan helpen?
Groetjes Nina