Goede kliniek in Noord-Holland?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XJuul

Goede kliniek in Noord-Holland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 20:42

Of niet al te ver daarbuiten. Ik ben tot nu toe steeds met Flair in Slootdorp geweest. Omdat ik nu voor de beslissing om haar te laten gaan sta zoek ik voor een laatste opinie een andere Da voor een frisse kijk en een goede beslissing.

Nou heb ik geen idee van waar een goede kliniek te vinden is niet al te ver hier vandaan. Jullie wel?

Knavia

Re: Goede kliniek in Noord-Holland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 20:53

Emmeloord, maar wat dacht je van een ritje Utrecht als je het écht zeker wil weten?

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 21:00

Van mijn part moet ik naar Duitsland, maar helaas is het niet aan mij. Ik moet wel iemand vinden die zo gek is om zo ver voor ons wil rijden aangezien ik zelf geen trailer + auto daarvoor + b-e rijbewijs heb.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 21:35

Wat is het probleem bij je paard?

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 21:45

Spat rechtsachter, behandelt met Tildren en spatbeslag. Staat nu een jaar op rust (weidegang)

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 10:19

Vervelend!! Wat ik weet van spat, is dat zolang de ontsteking actief is, het paard pijn heeft. Als de botdelen eenmaal aan elkaar zijn vergroeid is de pijn over. Hoe oud is je paard? Waarom geven ze je het advies haar te laten gaan?

puntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 10:22

de dierenkliniek in bodegraven . echt super!!

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 10:58

Ze is 14, ik heb vorig jaar zomer foto's laten maken en toen zeiden ze dat een behandeling met tildren haar nog kon helpen. Dat heb ik toen laten doen en een paar maanden later weer teruggegaan om te kijken hoe dat uitgepakt had (ondertussen was ze nog steeds kreupel en niet verbetert)

Aan de buitenkant was er dus niks van verbetering te zien maar op de foto's wel. Nu was het nog een kwestie van de tijd geven om de gewrichtsspleet dicht te laten groeien en dan was er 50% kans voor haar om pijnloos als recreatiepaardje verder te kunnen.

Hij gaf het advies om als ze in mei nog niet goed was ermee te stoppen. Ik ben dus niet meer teruggeweest omdat ze aan de buitenkant gewoon nog duidelijk kreupel is en er geen verbetering in zit.

Ik weet voor mezelf zo'n 99% zeker dat het niet goed gaat komen daarom heb ik de beslissing genomen om haar na het weideseizoen te laten gaan. Evengoed wil ik natuurlijk met foto's bevestigt hebben dat het ook van binnen niet goed zit, maar dan door een andere DA om ook gelijk een 2nd opinion te hebben.

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 11:47

als je echt alles zeker wilt weten - Lingehoeve te Lienden. www.delingehoeve.nl
zeer goed team dierenartsen, zeker voor een second opinion!!! ze hebben daar ook de mogelijkheid om een scintigrafie te doen (zie website voor uitleg) Dit is, naast rontgenfoto's, ideaal om te zien of de spat echt het probleem is enz... ik zou zeggen, bel eens met Henk v. Veen van de Lingehoeve en overleg met 'm.
succes!!!
(anders wellicht deze: DAP krommerijnstreek te schalkwijk)
voor meer info / hulp: pb maar!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:18

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 16:42

En opereren en het vast laten zetten? Is dat een optie voor je (ik weet dat dat ook kan)?

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 18:41

Volgens de Da zou een operatie weinig uithalen.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 09:24

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 15:57

Er zijn paarden met spat die goed reageren op een kuur met prednisolon. Omdat prednisolon de pijn wegneemt en omdat het slecht is voor het kraakbeen. Klinkt raar, hé?
Maar wat je bij spat uiteindelijk wilt is dat het gewricht volledig kapot gaat en de botten aan elkaar vergroeien. Dan is de pijn blijvend weg. Prednisolon is natuurlijk troep, maar als het alternatief inslapen is, heb je vrijwel niets te verliezen (en je paard ook niet). Het is ook nog eens veel goedkoper dan Tildren, en ik heb er betere ervaringen mee.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 17:31

Is wel waar, maar die schade zal zich niet beperken tot het spronggewricht. Waarom denkt de DA dat een operatie geen zin heeft? Vast is toch vast? Als dat gewricht op natuurlijke wijze niet vastgroeit door de ontsteking? Wat was zijn argument?

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 10:11

Argumenten heb ik niet gehoord, ze kunnen mij natuurlijk ook alles wijsmaken. Misschien zegt de DA bij de 2nd opinion wel heel wat anders.