Zomereczeem..... voor mijn fries de oplossing...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FriesBN

Zomereczeem..... voor mijn fries de oplossing...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 13:27

Ik gebruik sinds 2 weken fenonolf, een spuit flacon gekocht bij een winkel in Zevenhuizen. Ik was daar om een verlengstuk te kopen voor zijn exceem deken die hij altijd op heeft in het land.

Het meisje wat mij hielp heeft zelf en kruising arabier/ijslander en zweerde bij het spul. Ik reageerde een beetje huiverig, heb al zoveel spullen geprobeerd en er heeft nog nooit iets echt geholpen.

Ik moest dit spul 2 weken iedere dag op spuiten en zal dan resultaat zien. De 2 weken zijn nu voorbij en geloof het of niet hij schuurt niet meer. Tis echt een wonder, en hij heeft toch echt heftige exceem met ontstoken plekken van het schuren, waar het bloed af en toe uit komt. Zo zielig, en nu staat ie zonder deken in het land niets aan de hand.

Snap er echt helemaal niets van, ik ben voor hem super blij want het is toch een stuk prettiger om lekker zonder deken in de wei te staan.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik de eerste week zoiets had van nou helpt lekker, maar die 2 weken heeft het nodig om zijn werk te kunnen doen.

De flacon kost 32.00 euro, de eerste flacon gaat ook het snelst op, omdat je dan iedere dag moet spuiten na die 2 weken om de dag inspuiten en het werkt..............meer info mail me maar voor adres gegevens e.d.

Groetjes Angelique en mijn 2 lieve friezen
Laatst bijgewerkt door Jantien op 05-08-05 06:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Juiste spelling van eczeem in de titel gezet

bruintje89

Re: Zomerexceem..... voor mijn fries de oplossing...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:32

Ik heb vorig jaar ook Fenonolf gebruikt bij mijn paard..........

Op den duur (ongeveer na 2 a 3 weken) begon hij ontzettend te vervellen op zijn staart. Ik kon er ontzettende grote vellen vanaf trekken. Hij schuurde inderdaad niet meer, maar ik denk dat het ook niet echt goed was dat heel zijn vel constant aan het vervellen was!

Ik ben er toen eigenlijk ook meteen mee gestopt! Vond het niet echt een succes.

Ik dacht dat hij misschien allergisch was ervoor, maar bij een ander paard begon zijn staart ook te vervellen nadat het een tijdje achter elkaar gebruikt was!

Ik ben heel erg benieud naar jouw ervaring hiermee over een aantal dagen!

FriesBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 21:53

Hoi,

Ja mijn paard gaat ook heel erg vervellen bij zijn manen en zijn staart, maar volgens dat meisje van de winkel is dat juist goed, omdat er dan nieuwe huid op komt, ik vraag me inderdaad ook wel af hoelang dat zo blijft.

Maar wat ik zo fijn is dat hij niet meer bloed en hij schuurt gewoon echt niet meer, die velletjes zijn ook niet charmant maar die heb ik zo weg geborsteld.

Ik blijf het gewoon nog ff dit seizoen proberen, ik neem aan dat voordat ze iets op de markt brengen dat het dan uitgebreid getest is. Ik hoop dat dat vervellen weggaat, maar kan het nog niet zeggen gebruik het nu 2 weken en ik ben al zo verschrikkelijk blij dat het bloeden gestopt is. MIjn fries heeft het zo erg, dat hij blijft schuren tot bloedens toe. Het enige wat tot nu toe hielp was de deken. Geef ook andere voeding waar een heel weinig eiwit gehalte in zit. Maar het mag gewoon allemaal niet baten. Daarom blijf ik dit nog proberen. Hij schuurt niet en staat gewoon lekker te grazen in de wei, zonder dat ie meerendeel van de dag onrustig is en loopt te zoeken hij schuurde zelfs bij de andere paarden waardoor ook weer onrust in de groep kwam.

Dan maar ff velletjes, maar het zal wel ergens goed voor zijn denk ik. Ik denk niet dat het kwaad kan want het is allemaal op plantenbasis, en er zit niet iets chemisch in.

Ik houd het in de gaten. van de week komt mijn veearts voor mijn friese merrieveulen zal het wel eens aan hem vragen.

Groetjes Angelique

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 21:54

Ik gebruik ook Fenonolf en al jaren tevreden mee.

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 06:29