De titel zegt het al. Mijn tinkerruintje van 4 eet heel zijn stal met stro leeg. Het is bedoelt om in te plassen poepen en liggen maar hij eet het lekker op. Even wat info over de ruin om jullie een zo goed mogelijk beeld te geven. Hij is 4 jaar en heeft zomereczeem. Verder heeft hij een inloop stal met een wei. Hij kan in en uit zijn stal wanneer hij wilt. Nu heeft hij dit jaar niet veel last gehad van zijn zomer eczeem. Maar nu komt het. Hij staat overdag eigenlijk altijd op stal en laat in de avond en heel vroeg in de ochtend staat hij buiten en in de nacht. Verder krijgt hij al zijn voer en andere lekkere dingen die hij altijd krijgt. Hij krijgt dus niet te weinig eten ofzo. zijn drollen zien er ook goed uit en hij is heel levendig. Dus kwa gezondheid is er niks mis met hem. Maar waarom eet hij al zijn stro op in zijn stal. Smaak zit er niet aan. misschien dat het hooi wat hij nu krijgt (eerste sneede) niet genoeg structuur heeft. Verveelt hij zich overdag in de stal omdat hij niet naar buiten gaat. Dit zou ook eigenlijk niet kunnen omdat hij er zelf voor kiest om binnen te staan. Verder kan ik niks bedenken waarom hij nu al zijn stro in zijn stal opeet. Weten jullie misschien een reden waarom hij dat doet?? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Groetjes Wim