Jeuk aan staart

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Jeuk aan staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 11:42

Hey,

Elke dag als ik op de manege kom, heeft me verzorgpony, een haflinger aan zijn staart staan schuren. Heel de bovenkant van de staart is een warhoop en het ziet er niet uit. Ook naast de staartimplantaat zie je schuurplekken. Eerst dacht ik dat het zomerexceem was, maar je kan er niks van zien. Wormen heeft ie niet. Nu denk ik dat ie het uit verveling doet.
Weet iemand wat het kan zijn? Kan ik anti jeuk ofzo proberen? Of een staartbeschermer?? Ik wil namelijk een mooie staart, maar dat zal nie lukken als ie elke dag gaat staan schuren. Ik weet niet wat ik moet doen, ik spuit al elke dag zijn staart uit maar dat helpt ook al niet.

Help me!!!

Xx Stefanie

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Re: Jeuk aan staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 11:48

Was nog iets vergeten.

Zijn hoefijzers laten nogal snel los. Ligt dit aan de hoef zelf? Of aan de hoefijzers. Ik bedoel.. is de hoef dan te zacht ofzo of komt het doordat de hoefsmid niet zo goed is met haflingers?

Xx Stefanie

ellepel

Re: Jeuk aan staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:54

tegen het staartjeuken zijn al meerdere topics aangemaakt, zoek even dan vind je wel wat info.

staart uitspoelen met natuurazijn, niet daarna met water uitspoelen, maar gewoon laten zitten.
je kunt ook een keertje wassen met betadine shampoo.
staart beschermer niet doen, dan vallen er nog meer haren uit.

de ijzers..tja vraag de smid eens zou ik zeggen, die moet het wel weten, ze kan zachte hoeven hebben, je kunt zeewier gaan bijvoeren ,is heel goed voor huid en hoeven, misschien dat het staartschuren dan ook weer minder word..